Hol vegyél motort?

Érdekes
2013. július 31., szerda - Macko

Amikor új motorról van szó, nem csupán egy adott országon belüli kereskedéseket érdemes összehasonlítani, hanem az országonkénti árakat is. Íme egy példa.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (3 hozzászólás)

Macko -

Kaptam egy emailt, amelyben kedves olvasónk, HK417 beavat a dániai helyzetbe minket. Mint kiderült, nem is olyan rossz…

“Tehát: Ha bármilyen járművet veszel Dániában úgy, hogy előre szólsz a kereskedőnek arról, hogy nem itt akarod forgalomba helyezni, akkor itt a talán a legolcsóbb a gép.
H a kiviszed a gépet az országból, nem csak az ÁFA-t kell leszámítani, hanem valami 180% adót is (főleg a “prémium” márkáknál).
Írik egy konkrét példát egy Mercedes E osztály alapverzióval–igaz, hogy autó, de ugyan ez a szitu’ a Harley-val is csak a motorok honlapjain nincs kirészletezve, hogy miből jön össze az ár! Szerintem a Mergánál is azért van így mert nagyon sok külföldi vesz itt autót. Tehát: E 220CDI kéziváltó, sedan! Dánia adók nélküli ár:212.005Dkk, ami 8.517.536Huf-tehát ha idejössz megvenni ennyiért megkapod egy ideiglenes rendszámmal és 24 órád van, hogy elvidd az országból! (Amúgy én itt fizetnék érte több mint 657.400Dkk-t) Ugyanez otthon “kisker” áron:11.631.510Huf Tehát azért itt beugrott egy bő 3milliós külömbség Dánia javára! Biztos nem véletlen, hogy egy csomó erdélyi ismerősöm, akik csak vendégmunkások voltak itt, hazatérés előtt itt vettek uj atókat–jellemzően Skoda, VW tipusokat–és vitték romániába forgalomba helyezni! Nem számolgatom ki,de ha így nézed a motort akkor neked nem 209.900Dkk-val kell számolnod, hanem olyan 70000Dkk, ami ugye már nem olyan rossz (2.815.000Huf).
Üdvözlettel: HK417″

A levélben valószínűsített nettó 70’000.- koronát beírtam a táblázatba, amelynek így a hazai fizetendő végösszege tok-vonó 3,8 millió forint körül állna meg. (A 70’000.- koronából már nem lett levonva a kinti ÁFA, viszont az összes hazai terhet rászámoltam.) Ezzel Dánia Olaszország elé kerülne a fenti táblázatban. 


XYZ -
Most akkor azt számoljátok ki,hogy az adott ország átlagmelósa hány havi fizetéséből tudja megvenni az említett HD-t.Mert így kerek a történet. Gyanítom a lista vége felé leszúnk.

Macko -

Ebbe ne menjünk bele, nem járunk jól. 🙁


Előző bejegyzés

Új sportmotorok a Yamahától

2013. július 29., hétfő
Újdonság

Következő bejegyzés

Kubikos akarok lenni!

2013. július 31., szerda
Videó

Ezeket olvastad már?

Egy új dimenzió: SUR-RON LightBEE elektromos enduro teszt

Szerinted milyen terepen egy 50 kilós kétkerekű, amely 200 newtonméterrel forgatja a hátsó kereket? A SUR-RON LightBEE egy új világot nyit meg!

Elolvasom »
Elektromos csoda

Várunk még egy 2019-es túraversenyre: jön a motoRun-MINI

2019. augusztus 14., szerda

Egyetlen nap, bő 300 kilométer, de a több napos "nagy" Aegon motoRun minden izgalma benne lesz. Esti buli is! Gyere, jön a motoRun-MINI!

Elolvasom »
Meghívó

A fejlődés útja: Honda CB500F (2019) teszt

2019. augusztus 12., hétfő

A kaizen egy japán módszer, amely szerint mindig jobbá és jobbá lehet tenni bármit. Ennek szellemében újult meg a CB500F harmadik generációja.

Elolvasom »
Megújult A2-es

Motorozási technikák sorozat, 19. rész: megfordulás ösvényen

2019. augusztus 11., vasárnap

Amikor egy nehéz enduroval keskeny erdei úton zsákutcába kerülsz, néha nehéz a megfordulás. A terepviszonyok kihasználása sokat segíthet.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Hirdetés