A láthatóságot több módon lehet javítani: a sötét órákban egyesek a motor ledekkel történő teleaggatására esküsznek (főleg a GoldWing tulajok között jellemző), mások a ruházatukat vagy a sisakjukat bővítik fényvisszaverő elemekkel. Utóbbiak azonban mind csupán ráeső fény esetén javítják az észlelhetőséget.
A francia Astone cég azonban már évek óta gyárt olyan bukósisakokat, amelyekben saját fényforrás található – a sisak hátsó részén piros LED formájában. A cég inkább az alacsony-közepes árkategóriában mozog a piacon, így nem kell attól tartani, hogy ezek a különleges fejvédők a megfizethetetlen kategóriába tartoznának.
Igaz, technikai tudásuk sem a csúcsot képviselik. ABS héj, kivehető és mosható bélés, PinLock számára előkészített plexi, microlock gyorszár, belső napszemüveg, a gyár ígérete szerint remek szellőzés – teljesen átlagosnak tekinthető adatok. Éppen úgy mint a súly: a zárt Roadstar 1’490, míg a felnyitható RT1000 1’590 grammot nyom – a fent említett ledek nélkül. A beépített világítás “felára” még nagyjából 40-50 gramm. Ami persze nem nevezhető soknak. A sisak több forrásból megvásárolható Magyarországon is – a ledes kiviteleket azonban nem sikerült megtalálni a kínálatban. Ha valaki mégis nagyon szeretne ezzel a kis plusszal is tenni saját biztonsága érdekében, valószínűleg gond nélkül meg tudja oldani a beszerzést.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »