Ismerős a helyzet, amikor egy számunkra idegen nagyvárosban kell megtalálnunk valamit úgy, hogy esetleg még az utcaneveket sem tudjuk elolvasni rendesen? Térképpel sokszor nagyon körülményes a dolog, de még a GPS is számos veszélyt rejt magában – ilyenkor folyton lenézünk a készülékre, ezzel pedig elvesszük tekintetünket a számunkra ismeretlen helyszínről és az esetenként sűrű forgalomról. A balesetveszély tehát rendkívüli módon megnő.Ezen szeretne segíteni a moszkvai központú LiveMap cég, amelynek mérnökei öt éves fejlesztési munkával összehozták annak a bukósisaknak a prototípusát (na jó, ez kis túlzás, hiszen még csak egy három dimenziós nyomtatóval készített modelljük van, amelyben viszont már működik az elektronikai egység), amely úgy segít nekünk a motoros navigációban, hogy közben az útról egy pillanatra sem kell levenni a tekintetünket.A sisakban egy miniatűr egység úgy vetíti a plexire az Android alapú navigáció képét, hogy az igazából csak retinánkon jelenik meg. A működési elv hasonló a vadászgépek komplett fedélzeti rendszeréhez, vagy a BMW autóiban jelen levő Head Up Display egységéhez. Ott is ugyanaz a lényeg: még a távolba fókuszáló szemünk élességi távolságát sem kell máshova összpontosítani, mégis tisztán látjuk magunk előtt a jármű által küldött üzeneteket.A LiveMap sisakja így az útvonalról, a forgalmi adatokról vagy akár érdekes pontokról (üzemanyag-vételezési lehetőség vagy éppen szállás, étterem) ugyanúgy tud tájékoztatást adni, mint arról, hogy mikor és merre kell fordulnunk. Hangutasításokkal vezérelhetjük a rendszert, amely értelemszerűen szintén ad audio alapú információt is.A forradalmi bukósisak valamennyi nemzetközi biztonsági minősítést meg fogja szerezni, hiszen karbon héja igen merev külső védelmet garantál. A héj mérete ugyan kicsit nagyobb egy megszokott sisakénál, a karbon miatti spórlásnak hála az teljes tömeg azonban mégis barátságos marad.A tervezett vételár egyáltalán nem lesz csekély: 2’000.- amerikai dollárra, vagyis 430’000.- forintra kalkulálják a készítők. Angol nyelvterületeken már jövőre, egyéb országokban egy évvel később várható a megjelenése. Ja, és akik időben leadják rendelésüket, a vételár negyedét megspórolhatják!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagyon tetszik!
Azért az érdekes, hogy a középeurópai résszel abszolut nem számolnak…
Kíváncsi leszek, félmillába belefér-e?
Nekem is tetszik, de miért nem én találtam ki? 🙂
Első ránézésre húzós az ára, de gondolom , ha sikerül megfelelő drabszámra felfuttatni a termelést, előbb-utóbb olcsóbb lesz.
Másik variáció, hogy lecsapnak rá a kínaik, és megcsinálják ugyanezt 100 dollárból, majd átveszik tőlük a nagynevű cégek is és így barátságos 2-300 ezer forintért meg is kaphatjuk….
a Schubi új kommunikációs gallérja sem egy filléres cucc amúgy.