A Leo Vince tudja, hogyan kell a motorban rejlő plusz lóerőket elővarázsolni, akár kisebb gépekből is. Ezt jól bizonyítja, hogy máris piacra dobták a 2013-as Honda CBR500R-hez kifejlesztett slip-on dobot és egy komplett rendszert.
Az LV One nevezetű dob a Leo Vince SBK termékcsaládba tartozik, tervezése során kiemelt figyelmet fordítottak a prémium kinézetre és a felhasználóbarát árfekvésre egyaránt. A kipufogó rozsdamentes acél és karbon kivitelben is kapható az közepes CBR-hez. Mind a teljes rendszerrel, mind pedig a slip-on dobbal jelentős súlymegtakarítást nyerhetünk és a teljes fordulatszámtartományban megerősödik a motor. A Superbike versenysorozat új betétfutamában, a European Junior Cup-ban is ilyen kipufogóval szerelt félliteres Hondákon versenyeznek majd nyolc futamon keresztül az ifjak. A csövek egy EVO II fantázianevű kivehető hangtompítóval is rendelkeznek. Ha az utca motorosa véletlenül versenypályára téved, kiveheti ezeket, így még vérmesebb hangot kölcsönözhet a CBR-nek.
Azoknak a motorosoknak, akik komolyan veszik a versenyzést és minden pluszt ki akarnak facsarni a motor lehetőségeiből kínál megoldást a GP Corsa dob vagy akár egy teljes kipufogó rendszer. Két, az LV One-hoz képest is könnyített változat kapható karbonból vagy alumíniumból. A GP Corsa rendszert kimondottan a Moto 2-es versenysorozathoz fejlesztették, majd innen emelték át az 500-as CBR-hez. Ez a rendszer is teljesítménynövekedést ígér és jobb hatékonyságot a teljes fordulatszám skálán. A kivehető betétnek köszönhetően agresszívabb hanghatást is kapunk.
Az egyszerű doboktól kezdve a komplett rendszerekig az ár 200 dollártól egészen 850 dollárig terjed, kiviteltől függően. A szigorodó környezetvédelmi normáknak köszönhetően egyre rondább, nagyobb és halkabb kipufogóval szerelik az új motorokat. Erre a helyzetre nyújthat megoldást a fenti termékek egyike. Ha unod, hogy egy varrógéphez hasonlít a motorod járása, orvosolhatod egy ilyen sport kipufogóval, amelytől még hangtompító furulyával is sokkal szebb lesz a gép orgánuma. Nem biztatunk senkit sem, hogy cserélje le rögtön a gyári dobot és vegye ki belőle a hangtompítót. Főleg úgy nem, hogy ezt utcán is megtegye, ott ugyanis jobb, ha kulturáltan szól a kedvencünk. Lehet hivatkozni a ”loud pipes saves life” mottóra, de akik általában erre hivatkoznak, pont nekik felesleges. Ha túl gyorsan mész, lehet akármilyen hangos a kipufogód, nem fognak időben észrevenni. Te előre haladsz, a kipufogóból a hang pedig hátrafelé terjed leginkább. Sokkal inkább a defenzív vezetés ment életeket. Ezt tartsuk szem előtt!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »