A gyártóra története során nem volt jellemző a kéthengeres supermoto műfaj, így a DB10 Bimotard 2013-as változata igazán nagyot fog ütni az erre éhes motorosok között. A gép ugyanis egy könnyű supermotó és egy kiváló teljesítményt kínáló sportmotor tökéletes keveréke.
A Bimotardot a Ducati Hypermotard 1100 Evo-ból jól ismert erőforrás mozgatja. Azonban a Bimota mérnökei találtak még plusz 8 lóerőt az 1’078 köbcentiméteres, léghűtéses, 90 fokos L2-es blokkban. Így 98 lóerős teljesítménnyel jutalmazza szerencsés lovasát 7’500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, a forgatónyomatéka pedig 105 Newtonméter (5’500-nál). Ez a teljesítmény bőségesen elegendő egy szélvédelem nélküli élvezeti cikken, így is egészen 220 kilométer/óráig gyorsítható a szerkezet. Az üzemanyagot természetesen befecskendező juttatja a hengerekbe.
Ami a technológiát illeti, az első futómű egy teljesen állítható 50 milliméter belsőcső-átmérőjű fejre állított teleszkóp, a hátsó futóműnél pedig egy előfeszítésében állítható monoshock rugóstag található. A lassításról elöl radiális Brembo fékek gondoskodnak, két darab 320 milliméteres tárcsával és négydugattyús nyergekkel, hátul egy 220-as tárcsát szorít két dugattyú. Alapfelszerelés ezek mellett még az Arrow gyártmányú kipufogó, amelyből egészen földöntúli, hátborzongató és bizsergető hangok törnek elő.
A fogyasztásáról ugyan nem közöltek adatokat, ám a 13,5 literes benzintank sehogy nem tűnik óriásinak. Ahhoz viszont bőven elegendő, hogy egy-egy éles kanyargást teljesítsünk vele, ami nem túl megerőltető a 168 kilogramm száraz tömegnek köszönhetően. Vélhetően nem kell küzdeni a kilókkal a szűkebb kanyarokban sem.
A géppel valószínúleg elégedett lesz minden adrenalinhajhász, akinek szerencséje lesz hozzá valaha. Kanyarvadászat után pedig jöhet a lazítás: ekkor könnyen megakad az ember szeme a lenyűgöző részleteken. A karbon elemekbe öltöztetett Bimota az olasz formatervezés és a mérnöki szenvedély egy kíváló példája. A vörös térhálós váznak és az agresszív megjelenésnek köszönhetően már álló helyzetben sem kétséges a motor származása és az önfeledt motorozáshoz való hozzáállása.
A forgalom kihívásai inkább mosolyt varázsolnak a motoros arcára a zseniális gázreakciónak és a kényelmes ülésnek köszönhetően. A motor ergonómiája sem hagy kívánnivalót maga után. Egyedül az ára lehet elrettentő, de aki tényleg nagyon komolyan gondolja, hogy hazavinne egy Bimotardot, annak talán nem jelent majd gondot a 21.000 eurós összeg sem.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »