A cég a ZP Sport 449 modellel az egykori legendás MZ-stílust kívánta tovább vinni, amely a terepversenyek világában is igen elismert volt. Hogy ez mennyire sikerült nekik, könnyű leellenőrizni.

A technika persze szikrányit sem közös az egykori előddel. A ZS Sport 449 egy (logikusan) 449 köbcentiméteres, Gas-Gas eredetű, egyhengeres négyütemű erőforrást használ. A teljesítmény 50 lóerő körül van, amely a 118 kilogrammos száraz tömeghez abszolút elegendőnek tűnik.
A ZP Moto első modellje tehát egy technikai oldalról teljesen életszerű motornak tűnik. Ezen gépek mellett szól többnyire az ésszerűség, a jó használhatóság, az ár-érték arány és a fenntarthatóság. Tegyük fel magunknak a kérdést: mennyit adnánk egy ilyen remek öszvérért? Másfél millióért biztosan nagyon jó vétel lenne, de talán valamivel kettő fölött is sokan elgondolkoznának rajta. Nos, nekik rossz hírrel kell szolgálnunk.
A kicsiny vállalat ugyanis mindössze 50, azaz ötven motorkerékpár legyártását tervezi éves szinten. A kis darabszám pedig ritkán jár alacsony árral. Így van ez sajnos itt is: a ZP Sport 449 céduláján 18’850.- euró fityeg. Plusz adók. Plusz szállítási költség. Ha kicsit számolgatunk, akkor 5,7-5,8 millió forint körül állna meg magyar rendszámmal a paripa.
Annyiért pedig sajnos valószínűleg a harctéri keletnémet kutyának sem kellene. Gondoljuk elsőre. Ehhez képest az idén októberben elindult gyártás 2012-re tervezett darabjait a cég közleménye szerint már mind eladták. A világ furcsa, ezt leszögezhetjük. Amennyiben valakit érdekel egy ilyen masina beszerzése, azt egyelőre közvetlenül a ZP Moto honlapján keresztül teheti meg.
Cimkék:
Azt mondom: spanyol enduró. Azt mondod: Gasgas. Azt mondom: talán a világ legjobb kétütemű endurója. Rávágod: tuti Gasgas! Pedig nem!
Elolvasom »Az Ural nem unja meg a retrónál is retróbb, hiperigénytelen, ám sokak szerint nagyon is élménydús, oldalkocsis csoda gyártását. Most egy kis tuninggal megfűszerezve próbál besunnyogni az amerikai piacra.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »