A gazdasági válság által megtépázott világunkban erősen megnőtt a motorkerékpárok életciklusa. Nem is olyan régen a japán gyárak 2-3 évente új modellel lepték meg a piacot. Akkor is különösen tartósnak bizonyult a kategóriát teremtő, talán túlzás nélkül legendásnak nevezhető paripa, a Suzuki Hayabusa.
Gondoljunk csak bele: az 1999-ben bemutatkozott vas azonnal a világ figyelmének középpontjába került, mint az első, a 300 kilométer/órás sebességrekordot közúton is átlépni képes széria gyártású motor. Az első apró átfésülésére 2003-ban került sor, majd csupán újabb öt év elteltével robbant be a piacra a második generáció – ezt már mi is kipróbálhattuk abban az évben. Hadd idézzek kedvcsinálónak ebből a cikkből: “A Hayabusa nem ijesztő. Nem ijesztő 200-nál, nem ijesztő 250-nél és nem ijesztő e fölött sem. Az ember azt hiszi, hogy ez így normális, annyira stabil, annyira természetesen halad ezzel a sebességgel. És pont ez benne a rémisztő…”
Az azóta eltelt négy év viszont megint mindenféle módosítás nélkül ketyegett le a legandás Vadászsólyom (ez a Hayabusa szó szerinti jelentése) életében. A 2013-as modellévre pedig megint csak apró, de legalább jelentősnek nevezhető frissítésen esik át a japán gyorsnaszád.
Ez a frissítés pedig a fékrendszert érinti, amely egy ilyen teljesítményű, brutális dinamizmusra képes motorkerékpár esetében finoman fogalmazva is lényeges szereppel rendelkezik. A Hayabusa első fékei Brembo Monobloc rendszerű radiális rendszerűek, amelyeknek ráadásul a dugattyúi is növekedtek. Így a gyár kommunikációja szerint a fék adagolhatósága és legnagyobb lassítóereje egyaránt javult. Érdekesség, hogy hátul más márkájú, konkrétan a Tokico által készített egydugattyús nyereg harap az egyetlen tárcsába.
A fékek adagolhatóságának javításánál lényegesebb része a fejlesztésnek a blokkolásgátló megjelenése, amely szériában fog járni a motorhoz 2013-tól. Némi finomhangolást a minden paraméterükben állítható első teleszkópokon is végeztek a mérnökök, amelynek komfortszintje így állítólag javult az elődmodelléhez képest. A legenda létrejöttében meghatározó szerepet játszó híres szuper-aerodinamikus forma pedig marad teljesen változatlan a két, viszonylag egyszerűnek mondható színben kapható Suzuki Hayabusán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »