Adva van két óriás, amelyek a piac nagy részét lefölözik. Hiszen mindig van egy csoport, akiknek az ömlesztett túró nem ízlik, akiknek más kell. Ők azok, akik Macintosh-t használnak és Indiannal járnak.
Talán sokan nem tudják, de az első Indian 1901-ben készült el, majd 1902-ben a sorozatgyártás is megindult. Voltak nehézségek a gyár életében, sőt, 2006-ban úgy tűnt, végleg be is zárnak, de szerencsére a patinás márka befektetőre talált, és azóta stabil a helyzete. A Chief pedig az egyik meghatározó modellje a gyárnak. Tradícionális kétszínű (dual tone) fényezése, króm küllős kerekei, retro, “hosszú szoknya” sárvédői, a krómtól csillogó, könycsepp alakú fényszórója, a jelvények, a klasszikus fehér oldalú “whitewall” gumik, és még egy sor ismertető jegy, amely végigkíséri e modellt a történelemben.
A Vintage sajátossága a hatalmas plexi is, amely jó szolgálatot tesz a biker szakállának bogaraktól való megóvásának érdekében. Motorja a Power Plus 105ci léghűtéses V-Twin, amely hatfokozatú váltón és láncon keresztül adja le nyomatékát a hátsó keréknek. Szériában jár a géphez a Vintage rojtos bőr táskaszett, ami felteszi a pontot az i-re, így alkotva meg egy tökéletes minimalista retro baggert. Nem valószínű, hogy európa útjain sok jön majd szembe velünk, de az bizonyos, hogy egy ilyen esemény igazi élmény lenne még azoknak is, akiket e műfaj egyébként hidegen hagy.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A minimalista jelző szerintem erős túlzás ennél a motornál…
Távol áll tőlem ez a stílus, de beismerem, van olyan képviselője, ami tetszik. De hogy ez a gép minimalsita retro legyen – hát vessetek meg, de ez szerintem magamutogatás felső fokon.
A cikkben ez a téma nem lett alaposabban kifejtve, de ez a motor még igazán olyan, amilyennek a HD fanok, az ősi, csupasz vas HD-ket szerették. Az Indian lassabban követi a HD-t a kényelmi extrák alkalmazását illetően, itt tehát a minimalista arra vonatkozik, hogy van egy blokk (de milyen?:), két kerék, egy váz meg egy kormány. Csak a vas meg Te, ha érted mire gondolok…
Értem, mire gondolsz, és azt is vágom, hogy a nagy vizen túl mások (voltak) a szintek, de tartok tőle, egy ETZ – de vagyünk egy mai példát, mondjuk CBF 600 – minden szempontból minimalistább ezeknél az Indianoknál – nem csak műszakilag, de főleg megjelenésben.
Persze szar a hasonlat, de a két gép célja mégis csak közel áll egymáshoz – igaz más dimenzióban: eljutni két keréken innen-oda. Ahhoz nem kell rojt… Gondolom érted, mire gondolok.