Amikor az első Speed Triple (majd később kistestvére, a Street Triple) napvilágot látott, bizony sokan felhördültek fura, kissé talán groteszk megjelenésén. Leginkább az első, csupaszon álló dupla fényszórópáros szúrt szemet a vizsgálódó tekinteteknek, amellyek kissé gübbedt bögölyszemekre emlékeztették a szemlélődőt. De milyen az élet! Éppen ezek a fényforrások váltak a típus legfőbb védjegyévé, olyannyira, hogy a vadi új verzión is gondosan megtartották őket ebben a formában, bár kicsit reszelve rajtuk, a jelenkor stílusbeli elvárásaihoz igazítva. Mindent egybevetve, igen szépen sikerült a masina, de nézzük a részleteket!
Az új dizájn mellé került egy teljesen újratervezett futómű is. A kipufogókat átpozícionálták, így javult a gép tömegközpontosítása is valamelyest. Az új gép 6 kilogrammal könnyebb, mint felmenője. A blokk maradt a korábbi 675 köbcentis, soros, háromhengeres, amely 105 lóerőt és 68 Newtonméter nyomatékot teljesít. Szériában jár hozzá a kikapcsolható ABS és az indításgátló. Vadonatúj az alumínium váz és a nagy nyomáson öntött hátsó segédváz, amelyek amellett, hogy sokkal szebbek és könnyebbek az elődénél, még kevesebb hegesztési varratot is birtokolnak. Elöl felfordított, 41 milliméteres Kayaba telók szolgálnak, és dupla, 310 milliméteres féktárcsákon keresztül lassítják a gépet a dupla dugattyús Nissin fékek.
Természetesen a műszerfal is a jelenlegi trendhez igazodva egy LCD paneles egység lett, amelyen minden szükséges információ lekérhető. De, mint mondtam ez még messze nem minden. A Triumph rátett még egy lapáttal, és akinek az előbbi verzió nem elég, az választhatja a Street Triple R-t, amelyen például teljesen állítható a futómű mind az első villa, mind a hátsó rugóstag tekintetében, radiális, négydugattyús féknyergekkel van szerelve a motor, piros a hátsó segédváz, kapott egy laza piros csíkot a két öntött matt fekete felni is, valamint a hűtőburkolatokon is virít két szép piros “R” logó. Kínál még a gyár egy rakás kiegészítőt a tuning hangtompítótól a CNC-megmunkált kuplung- és fékkarokon keresztül az idomszettig. Az új verzió a gyár ígérete szerint jövő januárban kerül a kereskedőkhöz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »