Nagy divat a világjárás. Így amelyik komoly gyár kínál ezer köbcenti feletti nagyendúrót, az előbb-utóbb egy igazi kalandmotor-külsejű változattal is kedveskedik vásárlóinak. A divatot persze a BMW diktálja: a világ legnagyobb darabszámban értékesített túraendúrójának, a GS sorozatnak módosított, Adventure változata az etalon. Mivel azonban a nagy bajor vasak többsége is ugyanúgy aszfalton éli le az életét, a többi cég a világjáráshoz szükséges nagyobb volumenű átalakításokat igyekszik megspórolni. Így tett a Yamaha is a Worldcrosserrel, amely kizárólag optikailag nyújt többet a Super Tenerénél, és hasonló utat követ a Triumph is a Tiger Explorerrel.
Az elnevezés magától értetődő, hiszen a Tiger 800 túraendúró igazi terepes változata a Tiger 800 XC (cross country, vagyis a vidéken való átmotorozás eszköze) nevet viseli, így logikusnak tűnik a Tiger Explorer XC típusnév is. A nagy Triumph esetében azonban nem változtattak annyit, mint a kistesók háza táján: ugyanakkora maradt a rugóút, ugyanazok a kerékméretek, nem változott az üzemanyag-tank sem. A gumiméretek stabilan tartása egyébként logikus lépés, hiszen a motor komoly tömegét tempós aszfaltos haladáskor az úton tartani kell a 110-es szélességű első gumi – valószínűleg ezért szavazták le a 21-es kerék alkalmazását. Na meg olyan igazi terepezésre egy ilyen súlyú motor úgy sem alkalmas. A szükséges extrák azért megvannak: fűzött kerekeket alkalmaznak tömlő nélküli abroncsokkal, komoly haspáncélt és bukócsövet kapott a gép, a pilóta kezeit pedig a gyári kézvédők óvják meg a csapkodó ágak okozta sérülésektől. Ha pedig a kalandmotorozás közben rád esteledne, két 55 wattos kiegészítő lámpa segít a tájékozódásban. A motor szervízintervalluma is érdekes – és valóban hosszú utakat tesz lehetővé -, hiszen csupán 16’000 kilométerenként kell karbantartás céljából felkeresni vele a legközelebbi útba eső márkaszervízt.
Az 1902-ben alapított, vagyis idén 110 éves gyár újdonsága ezen a hétvégén mutatkozik be a leicestershire-i Mallory Parkban
megrendezett Triumph Live nagyszabású rendezvényén. A kereskedésekben pedig a 2013-as év tavaszán lesz megtekinthető és kipróbálható a kizárólag khaki színben kínált Tiger Explorer XC.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »