A szaksajtó tippje helyesnek bizonyult: megérkezett a legújabb Triumph motorkerékpár, mégpedig a Trophy 1200. Az egyre komolyabb piaci részesedést szerző, azaz finoman szólva is feljövőfélben levő angol gyártó ezzel a nagy túramotorok szegmensében kíván részesedést szerezni. A piac elvárásainak megfelelően ehhez bőséges teljesítményre, kardánhajtásra és sok egyébre van szüksége az új vasnak. Lássuk, mit tud a Triumph Trophy!
A blokk a márka hagyományainak megfelelően háromhengeres, soros, 1’215 köbcentiméteres benzinmotor, amely 134 lóerős teljesítményt ad le 8’900-as fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 120 newtonméter 6’450-nél. Amennyiben ugyanazt a selymes, villanymotor-szerű karakterisztikát produkálja, mint a márka hasonló sorhármasai, biztosan nagyon kellemes társ lesz a hosszú utazások során. Az erőt kardántengely továbbítja a hátsó kerékhez – a sajtóinformáció külön kiemeli, hogy ezt igen alapos csillapítással készítették el, így teljesen hajtási befolyásoktól mentes lesz.
Komoly figyelmet fordítottak a futóműre is, hogy a komfort és a tökéletes úttartás legjobb kombinációját nyújtsa a fedélzeten tartózkodóknak. Elektromos gáz és finoman működő menetvezérlő elektronika biztosítja a legjobb erőátadást a talaj felé, minden bizonnyal hasonlóan tökéletesen, mint az Explorer esetében.
Az ilyen típusú motoroknál kiemelt jelentősége van a megfelelő szél- és időjárás elleni védelemnek. A teljesen burkolt Trophy elektromosan állítható szélvédője 164 milliméteres hosszon mozog fel-le – hogy milyen csendes motorozást tesz lehetővé, az majd a menetpróba során kiderül. A plexi állítása memória-funkcióval is rendelkezik, így induláskor mindig visszaáll az utolsóként beállított pozícióba. A tökéletes komfort érdekében mind a vezető-, mind az utasülés magassága állítható: a pilótáé 800 és 820 milliméteres magasságban rögzíthető.
A Trophy két változatban érkezik: “sima”, illetve SE jelzéssel. Mindkét modell alaptartozéka a fényszórómagasság-állítás, a középállvány, a vezető ülésének magasság-állítása, a zárható tárolórekesz 12 Voltos csatlakozóval, a 26 literes üzemanyag tartály, valamint a Triumph Dinamikus Csomagtartó Rendszere (angol rövidítése TDLS). Ennek a lényege, hogy a dobozok pozíciójának állíthatóságával segít a motor tökéletes egyensúlyának elérésében. A két 31 literes oldaldoboz széria, az 55 köbdecis topcase extra. Utóbbi különlegessége a “plug and play” jelleg, ami annyit tesz, hogy semmilyen elektromos csatlakozóval nem kell molyolni a felpattintáskor, pedig a felső tárolóban is van 12 Voltos aljzat például a kamera menet közbeni töltögetése miatt.
Az SE modellben egy igen ütős audio-egységet is elhelyeztek kékfogas csatlakozási lehetőséggel, USB-vel és iPod-MP3 kompatibilitással. A csúcsmodellben szintén elérhető a WP-től érkező, elektronikusan állítható futómű: a bal markolatról módosítható az előfeszítés- és a csillapítás is. Szintén csak az SE modellbe rendelhetünk keréknyomás-ellenőrző rendszert, illetve szériában kapunk hozzá egy további, az idomba épített 12 Voltos csatlakozóaljzatot.
A Trophy valóban a hosszú utak motorja lesz: olajcserére 16’000 kilométerenként, nagyszervizre pedig csupán 32’000-enként kell vinni – ezek pedig egyedülállóan magas számok manapság a motorkerékpárok világában. Az első motorok idén október környékén érkeznek a kereskedésekbe, azaz talán még reménykedhetünk egy 2012-es tesztelésben. Rajtunk nem fog múlni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szerintem semmi gond nincs vele.
A legtöbb vas ma már koppintás. a különböző alkatrészeket ugyan azok a gártósorok készítik.
ez meg ha 1-2 misivel olcsóbb lesz mint a Bömbi ,és hozza azt a színvonalat,remek alternatíva lesz a világkörüli túrákra.
Honda
http://www.pcdesktopwallpaper.com/albums/wallpapers-motorcycles/Honda-ST1300-Pan-European-001.jpg
http://cs.club-honda.eu/graphics/gallery/full/384_st1300_4.jpg
BMW
http://www.zastavki.com/pictures/1280×800/2010/Motocycles_BMW_Bikes_BMW_R1200RT_on_pier_020927_.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_FpGcbrYTyDw/TEZ5bWdNFEI/AAAAAAAAA-o/oxTmeiRZ_9Q/s1600/2010+BMW+R1200RT.jpg
Tessék itt van még a 2 gép, persze hogy hasonlít…nagy plexi kell meg kardán, szélterelő buflák idom….még a hondán is ott van az oldalsó idomnál a törés mint a BMW-n…..na és akkor?
A felszereltség is azonos lesz mert ugyanazon igényeket kell kiszolgálni…
Ne várj forradalmi újításokat, radikális dizájnt…
Itt van három fotó. Ezek alapján nehéz eldönteni, a BMW-ről vagy a Hondáról másolták-e. 🙂
Vagy már az RT is a Pan-ról lett koppintva? 😉
Az 1200RT orvúl megdugott egy ST1300-ast és ez lett belőle.
Összességében tetszik!
“Ezt látja a vezető…” (itt a második kép) Biztosan tudják a dolgukat a márka tervezői, de a fejidomba integrált visszapillantók mekkora látómezővel (vagy holttérrel) rendelkeznek? Meg még a kezeim is ott vannak, sőt a széles oldaldobozok is kitakarnak a látványból valamennyit…
Jani 55!
A dilemmád szerencsére nem megalapozott. Ebben a fajta tükörben is nagyon jó a hátralátás, ráadásul teljesen rezonanciamnetes. Meg kell ugyan szokni, hogy nem fönt, hanem lent keresed a képet, viszont maga a tükörház képez elképesztő szélárnyákot a kéznek, ami önmagában is növeli a komfort érzetet. Esőben is ölég hasznos, elhiheted, ráadásul a teljes látómeződben nyitott előtted a tér, nem lógnak bele tükrök.
A dobozok egyáltalán nem takarnak ki a látótértből, viszont a tetejükre valóban nem lehet pakolni, mert az odatett cuccok már igen. Marad a topcase tetjére tett rács, amire -akik szeretnek kempingezni- a polifoamokat föl tudják tenni.
Tapasztalataimat egy RT elégedett gazdájaként szereztem, ha csak a tükör elhelyezése tart vissza, hogy ilyen motort vegyél, ne késlekedj, elenyésző hátránya mellett rengeteg előnye van.
Hinckley-ben vettek egy R1200RT-t, lemásolták, majd beletették a saját blokkjukat és most árulják. 🙁
Azt tudom mondani, mint Puzsér a Csillag Születikben:
Miért nem hoztál saját dalt?!
Vagy amit Ferdinand Piëch mondott:
Die “als ein” Zeichen der Schwäche.