Ki ne emlékezne a ’90-es évek számháborújára. Az 1990-ben debütáló Kawasaki ZZR-1100 sokáig a legvadabb paripa volt a karámban, amit csak 1996-ban taszított le a trónról a Honda CBR1100XX. Bár az aranyszárnyas feketerigót még bő egy évtizedig gyártották, de már két évvel később megelőzte a Suzuki GSX1300R alias Hayabusa. Ezeknek a motoroknak a teljesítménye olyan nagy volt, hogy félve az állami korlátozásoktól a gyártók végül önmérsékletet tanúsítottak, a számháború ezen fajtája vesztett jelentőségéből.
Korunk változó körülményei között az elektromos motorok látszanak átvenni a képzetbeli stafétát, bár a történet még nem is a fenti gépek teljesítményéről szól egyelőre. Az elektromos hajtás napjainkban még gyerekcipőben jár, a megfelelő kapacitású, gyorsan tölthető és megfizethető akkuk jelentik ennek a technológiának a szent grálját. Bár a tapasztaltabb gyártók folyamatosan tolják ki a határokat, a hatalomátvétel nem holnap fog bekövetkezni, s az alkalmazott csúcstechnológia – egyelőre legalábbis – méregdrága. Az Európában tavaly az év e-motorjának választott Zero S modell legutolsó változata mintegy 14.000 dollárba kerül saját hazájában (a motor specifikációja a gyártó honlapján). A kedden este, Los Angelesben hivatalosan is bemutatott Brammo legújabb Empulse modelljei a konkurencia masinájára licitálnak mind teljesítményben, mind hatótávban, no meg persze árban is. A jövőre piacra kerülő Empulse modell vételi költsége ugyanis 17.000 dollár, a még idén megvásárolható, főként olasz prémium alkatrészekkel szerelt R változatért (a specifikáció itt található) pedig mintegy 19.000 zöldhasút kell fizetni.
A versenynek azonban még koránt sincs vége. Nem csak a fent említett problémában várt áttörés hiánya miatt, de ágazati pletykák szerint a Zero már elkezdett fejleszteni egy jövő évi modellt, speciálisan a Brammo Empulse legyőzésére. Lehet, hogy a teljesítményadatok elmaradnak a ’90-es évek motorjaitól, de a versenyszellem ugyanúgy tetten érhető – reméljük, mire hétköznapi motorosoknak is elérhető árszintre érnek ezek a gépek, a teljesítmény is jobban közelít a maiakéhoz…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Végre egy motornak kinéző villanymotor… az eddigiek, mint pl. a zero s, meg a többi társai, a túl “futurisztikus” kinézetükkel olyan rondák, hogy nem hiszem hogy sokan fognak tolongani értük… mint pl. a Honda NC700-as gépjei, meg a Crossrunner, Crosstourer… összevetve ezeket a 2005től gyártott VFR800+akkal, meg Varadero-kkal, hát azt hiszem mindenki látja, hogy ezek az újak milyen rondák…
Sebaj, még az aprilia, meg ducati gyárt szép motorokat!