Az NSC 50 és NSC 110 modellekről már beszámoltunk hazai megérkezésükkor, így rájuk majd a tesztelés során visszatérünk. Érkezik azonban még egy apróblokkos futkosó, mégpedig az Innova utódjául szánt NF110 Wave. Ez egy négysebességes, körváltós moped lesz, amolyan igazi távol-keleti igásló. Vele még nem találkoztunk személyesen, ugyanis csak áprilisban fog Európába érkezni. A lényeg azonban ugyanaz, mint elődjénél: a 17 colos kerekeken gördülő, kilenc lóerős, elnyűhetetlen kismotor száz kilométerenként két liter alatti fogyasztásával a simán csak közlekedésre vágyó motorosok számára parádés alternatíva lehet.
Jöjjön a legnagyobb újdonságot jelentő modellcsalád: az Új Koncepció, vagyis az NC700 hármasikrek. Róluk is részletesen írtunk már, így az ott említett csemegéket nem emelem ki újra. Az abszolút racionálisan gondolkozó vásárlók megnyerésére játszó modellcsaládból most az NC700X (az on-off szegmens nevében) és az NC700D Integra (teljesen új kategória) volt jelen.
A modellek váza és motorja teljesen megegyezik, azonban más-más ruhában keresik új gazdáik kegyeit. A lényeg leginkább az erőforrás háza táján keresendő: az 52 lóerős, 62 newtonméter nyomatékú blokk a motorosok 90 százaléka által leginkább használt alacsony fordulatszám-tartományra lett hangolva, így hatezres fordulat alatt konkrétan rommá ver mondjuk egy sornégyes CBF600-at. A kimondottan hosszúra áttételezett váltónak hála pedig a sorkettes erőforrás nagyobb sebességeknél is nyugisan viselkedik: 150-nél még csupán ötezret fordul percenként.
Mindezek eredménye (sok más egyéb technikai csemege mellett) a roppant alacsony, jellemzően 4 liter/100 kilométer alatti fogyasztás. No és még valami, amire mindenképpen ki kell térnem: az NC700X első üléspróbára megdöbbentően kellemes vezetői pozíciója. Hogy egy közepes méretű motoron nem csupán a lábaimnak legyen elegendő tér, hanem teljesen egyenes háttal és ideális magasságban levő kezekkel tudjak ülni, az számomra igencsak meglepő.
A família kényelmet kedvelő motorosknak szánt tagja a robogókra hasonlító Integra. Amely persze abszolút nem robogó, hiszen tisztességes hat sebességes váltója van, amely a Hondától lassan megszokottá váló duplakuplungos szerkezet. Automata és kézi üzemben is képes működni, és gyakorlatilag mindent tud, amit a VFR-nél megszoktunk. A DCT egység egyébként a másik két modellhez is rendelhető, ennél az egynél azonban értelemszerűen széria.
Persze hogy a VFR1200X, vagyis a Crosstourer maradt a bemutató végére! A Honda egyik új zászlóshajója (ilyenből amúgy kezd aggasztóan sok lenni nekik…) számolatlan mennyiségű újítással robban be a piacra. A VFR1200F-hez képest a V4-es erőművet jelentősen átfésülték: alacsony fordulatszámokon sokkal erősebb, nyomatékosabb és kezesebb lett: teljesítménygörbéje hihetetlenül egyenletes. Jelentősen átalakult a kupufogó-rendszer is, itt a cél a sokkal karakteresebb hang elérése volt.
Természetes, hogy elektromos gázzal tudjuk majd gyorsulásra bírni a nagy túraendúrót – csak így tudták a legújabb generációs menetvezérlőt alkalmazni itt is. Persze a modell elérhető a duplakuplungos egység második generációjával is a még kényelmesebb túrázást kedvelők számára. Hogy a nem csekély tömegű paripa futóműve milyen lesz, az persze majd csak a menetpróba során derül ki.
Ami már most kiderült, hogy a motor nem csak ránézésre kényelmes: kipróbáltam ülve és állva is (persze csak ott helyben sajnos), és azt kell mondanom, sok kívánnivalót ezen a téren nem fog hagyni maga után.
A fentieken kívül meg kell még emlékeznünk a napokban bemutatott CRF250L kisendúróról, amely szintén csak az év későbbi szakaszában érkezik meg fizikai valójában is hazánkba. Vele együtt lesz teljes a Honda idei offenzívája. Reményeink szerint a felsorolt modellek mindegyikét hosszabb-rövidebb vallatásnak tudjuk alávetni, amelyekről természetesen haladéktalanul tájékoztatjuk kedves olvasóinkat.
Addig pedig emlékeztek, hova kell menni március 9-10-én? Nem ismétlem magam, a cikk elején már írtam…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Elhatároztam, mindenképp elmegyek!
Kaptam a Hondától hírlevelet is, meghívót:
“A kereskedések pénteken 18.00, míg szombaton 17.00 óráig várják az érdeklődőket, akik testközelből is megismerhetik az új modellek kivételes adottságait.”
Székesfehérváron nagy csalódás volt, nem hoztak új modelleket…
Igaz, érdeklődő se nagyon volt… (én, 9-én délidőben, kb egy órán át egyedül voltam…)
Mi is voltunk 1 órát az egyik kereskedésben, csak mi voltunk. Elsőként mehettem a Crosstourerrel és utolsóként is 🙁 150 métert működött a DSG váltó és ennyi. 🙁