Amikor megérkeztünk, még valóban lepel alatt vártak a múlt heti kereskedői konferencián bemutatott motorok. Egy rövid sajtótájékoztatón először némi mozgókép-vetítésen keresztül ismerkedhettünk meg velük, majd következett a valódi leleplezés, mikor is lekerültek a Harley zászlók és teljes szépségükben elénk tárult a Sportster Seventy-Two és a Softail Slim.
Mindkét vas a múltból építkezik. A Seventy-Two a hatvanas évek közepétől a hetvenes évek első feléig terjedő időszak nyugati partját jellemző chopper-építési irányzathoz nyúlt vissza. Nevét is innen kapta: a 72 egyrészt az 1972-es évszámra, másrészt az akkortájt igen közkedvelt 72-es főútra utal. Az XL1200V alapjaira aprócska, 2.2 gallonos (7.9 literes) tank került. A motor különlegessége a fantasztikusan szép fényezés (élőben sokkal ütősebb, mint akár a gyári fotókon), a fehér oldalfalú abroncsok, valamint a blokk és a légszűrőház igen gazdag krómozása.
A Softail Slim még messzebbre nyúlik vissza az amerikai motorgyártás történelmébe. Pontosabban szólva nem is a motorgyártáséba, hanem a motor-átalakításéba, amikor a katonák hazatértek a Második Világháborúból. A katonai motorokat ekkor átalakították a maguk szája íze szerint: rövidebbre vágták a sárvédőket, egyedi kormányokat szabtak maguknak és feketére festették a zöld gépeket. A Softail Slim jellegzetessége a Hollywood-kormány, amely állítólag a motoros nézőpontjából mutatja a legjellemzőbb képet, a hatalmas szélességű tanktól hátrafelé folyamatosan keskenyedő motokerékpár (viszonylag keskeny hátsó gumival a jobb motorozhatóság érdekében), és a fényezését tekintve legkevésbé sem hivalkodó megjelenés.
A Softail Slim múltidéző külseje ellenére minden, a modern Harley-Davidsonokat jellemző műszaki csemegét a fedélzetén hordoz a Can-Bus elektromos rendszertől a több kiegyensúlyozó-tengelyes vibrációcsillapításon át (a blokk viszont nem gumibakokkal, hanem mereven kapcsolódik a vázhoz!) a blokkolásgátlós fékrendszerig. Nagyjából mindaz a csúcstechnika megtalálható benne, amelyekkel a Dyna FLD Switchback tesztje során megismerkedhettünk.
A részletes műszaki adatok megtalálhatóak a hazai képviselet honlapján, akár a Sportster Seventy-Two, akár a Softai Slim paramétereire vagyunk kíváncsiak. Mind a két motort ki fogjuk próbálni, így a szezon során sokkal részletesebb ismerettséget kötünk velük. Ráadásul nem csak velük, a Harley-Davidson Magyarország ígérete szerint ugyanis négy-öt tesztgépre számíthatunk – köztük egy V-Rod 10th Anniversary Edition-re is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Komolyan mondom érdekes és izgalamas évnek nézünk elébe!
🙂