Felocsúdva az Istvánnál készített fényképek nézegetéséből, kicsit magammal is kell foglalkozzak. Komoly dilemma ez az áttétel kérdés. Az eltelt idő alatt kicsit sem jutottam közelebb a döntéshez. Viszont, hogy hasznosan teljen az idő, körbejártam a hátsó kerék kérdését. Vaterázgattam. Legelőször is vettem egy Suzuki SX4 lemezfelnit. Miért? Mert nem találtam megfizethető áron olyan alufelnit, aminek kivehető a középső része, hogy a helyére egy motoragy kerülhessen. A lemez anyagát legalább könyebben lehet megdolgozni egy „agy áthegesztés” alkalmával. Mivel 16 collnál nagyobb felni lemezből Csabi szerint csak kisteherautónál fordul elő, aminek már tisztességes súlya van, ezért megalkuvást kellett kötni egy személyautóéval. Legfeljebb majd egy nagyon nagy perszámú motorgumit kell keressek rá, hogy a kívánt magasságot vissza tudjam hozni.
Azután persze megérkezett a „kihagyhatatlan” ajánlat is. Ha már széles hátsó kereket szeretnék, de még motorozhatót, akkor legjobb, ha egyenesen egy ilyen vasról származik. És tessék.
Az SX4 felni közepét egy felni javítással is foglalkozó cég egy pillanat alatt kicsapta esztergán. Pont akkorára készült a luk, hogy az Ural agy szorosan menjen bele. Tervem szerint ha sikerülne e házasítás, akkor meg is lenne oldva a fék az Ural dobfékével. Az persze nagy kérdés, mennyire károsodna a fékdob felülete egy hegesztéstől. Nem a vetemedésre gondolok, mert azt fel lehet szabályozni. Inkább amit Csabi hozott elő, a hegesztés mentén annyira megváltozik az anyag keménysége, hogy szerinte akár el is repedhet egy nagyobb fékezésnél. De végül is féket tudok építeni a felni túloldalán is tárcsából, nyeregből. Tehát megpróbálhatjuk a felhegesztést majd.
Hogy ne kelljen azt a kereket ott tartanom a hasamon billegtetve, építenem kellett egy toldalékot az állványhoz. Egy olyan felületet alakítottam ki, ami a motorblokk jelenlegi szintjéhez képest a majdani talajszintet jelenti, vagyis amire a kereket elhelyezve a motor nyugalmi állapotában pont vízszintes kardán elhelyezkedést eredményez. Hossztengely meghatározás, szintezés, függőzés, segédrudak felhegesztése, majd mehet a tartószerkezet.
Mindezért a jutalmam egy kis álmodozás lett. Így azért sokkal jobban el lehetett képzelni, milyen lesz a hátsó traktus, ha egyszer elkészül. Persze ez csak egy “sima” kardánhajtás…
Folytatjuk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Régóta követem a cikkeket az ural szöghajtásra néhány extrémebb példa a terhelhetőségére:
http://www.youtube.com/watch?v=oN_1zjHWLKw&list=FLbWD7Tf9W7kOwCYE5c1Gt1g&index=10&feature=plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=ZTYQVzvZPw4&feature=BFa&list=FLbWD7Tf9W7kOwCYE5c1Gt1g&lf=plpp_video
Bár igaz nem dieselek de talán némi ötlettel szolgálhat akár a későbbiekben is 😀
hello,
autó kuplungot kézzel mozgatni durva lenne, az első dugóban 10 perc alatt ínhüvely gyulladás garantált. akkor inkább suicide shift:
http://www.youtube.com/watch?v=pDBxYpP3Vng
Szia! Hogy áll a projekt? Ehhez a nyomatékhoz én nem javasolnám a mi megoldásunkat. Azon a fogaskerekes láncos megoldáson amit mi alkalmaztunk az öcsémmel egy ekkora sulyú és nyomatékú motor hamar eltörhetne valamit. Mi a tervezésnél mindig az extrém pillanatokat tartottuk szem elött pl: gyorsítasz és valami miatt hírtelen el kell venned a gázt, hírtelen iszonyatos ellenerők hatnak az áttételre.Ezért is nyúlt meg az eredeti megoldásban szereplő géplánc! Üdv: Jani