A győzelmet persze már tegnap borítékolni lehetett, amikor a nagy rivális spanyol váltóproblémákkal kellett megküzdjön a 13. szakaszon. A francia 2005, 2007 és 2010 után tehát újra megnyerte a Dakart. (Az utolsó etapot egyébként a norvég Pal Anders Ullevalseter nyerte KTM-jén, a sarkában Comával. Despres-nek elegendő volt a 10. helyen „bekocognia”.)
Despres szavai a győzelem után: „Ma nyertünk, és ez egyszerűen fantasztikus. Kétséget kizáróan ez a legkeményebb Dakar, amin versenyeztem. Fizikálisan is nehéz volt, de mentálisan még inkább. Minden reggel a maximummal nekivágni, és folyamatosan élet-halál harcot vívni – ez bizony felemészti az embert! Ez nem olyan, mint egy 42 kilométeres maraton, mert itt minden reggel, újra meg újra ugyananúgy össze kell szedned magad. Minden győzelem szép és édes, de ez különösen az, mert a csata a legutolsó pillanatig tartott. Félelmetes befejezés, amikor a legvégén is töredékmásodpercekre vagyunk egymástól. 85-90 rallin vagyok már túl, és állítom, hogy ezen harcoltam a legkeményebben. Holnap biztos látszani fognak rajtam a nyomai!”
A végeredmény a 14. szakasz után: 1. Cyrill Despres (francia, KTM) 43 óra 28 perc és 11 másodperc, 2. Marc Coma (spanyol, KTM) 53:20 hátrány, 3. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 1:11:17 hátrány, 4. Jordi Viladoms (spanyol, KTM) 1:40:56 hátrány, 5. Stefan Svitko (szlovák, KTM) 1:47:28 hátrány. Az első tízben amúgy találunk még egy Yamahát (a 9. helyen), a többi nyolc motor Ausztriából érkezett Dél-Amerikába. Egyúttal tehát megkaptuk a választ arra a kérdésre is, hogy megtörik-e végre a KTM-egyeduralom a Dakaron. NEM.
Cimkék:
Vegyél két nagyon erős motort, mesteri lovasokkal. Egy V8-as Mustang rendőrautót, hogy üldözze őket. Egyenesen menni tilos!
Elolvasom »A motoros világjárás egyik legismertebb párosa a McGregor-Boorman duó, akik két hosszú utukkal hatalmas népszerűségre tettek szert. A hírek szerint a sztori még nem ért véget.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Szép volt, fiúk, gratulálok!
Egyszer minden uralom megtörik. Ne feledjük, a most ismét autóval diadalmaskodó Peterhansel mind a hat motoros Dakar-győzelmét Yamahával szerezte. Ezek közül az egyik a ’92-es Párizs-Fokváros rali volt. Ettől még természetesen maximális respect minden indulónak, akik meg célba is értek, azoknak főleg!
http://www.youtube.com/watch?v=8GLPhEwod74
Goncalves kisegítette Despres-t a sárből, aki meg jól otthagyta a portugált. Igazi sportszerűség, francia módra.
Számomra kicsit az is visszatetsző volt, hogy amikor beleragadt a trutyiba, akkor neki – és még pár versenyzőtársának – jóváírták a sárban eltöltött időt. Mert hogy miért is? Nem kellett volna belemenni, figyelni kellett volna! Sokan nem mentek bele, mert figyeltek, viszont így tőlük elvettek egy jogosan, versenyben megszerzett előnyt. A verseny az verseny, aki hibázik, azt könyörtelenül bünteti az óra. Ezért verseny.
Ehhez a történethez meg még annyit tegyünk hozzá, hogy amikor a Husqvarnást tolta ki egy versenyzőtársa valahonnan, neki meg külső segítség címen a nyakába varrtak egy 6 órás büntit. Pedig előtte már a 4. helyre kapaszkodott fel…
Úgy gondolom, hogy ő a civil életben is ilyen lehet 🙁
Hiába nyert négy Dakart, ezt az embert a sport nem tanította meg semmire …