A Royal Enfieldet eredetileg angol márkaként ismerte meg a világ, mára azonban ősi gyökerekből táplálkozó indiai motorgyárrá lettek. Az a dicsőség mindenképpen őket illeti, hogy a leghosszabb ideje változatlanul gyártanak egy motortípust (a Bulletet). Így különösen nagy dolog, hogy egy „új” modellel jelennek meg a piacon. A Thunderbird 500 persze nem teljesen új, hiszen 350-es változata már szerepel a palettán.
A Thunderbird egy túramotor, némi cruiseres beütéssel. Túl sok króm nem található rajta, még a blokk is fekete (ez jól elkülöníti „kistesójától”). Az utasülést le lehet kapni, és a helyére lehet csomagot pakolni – ez teszi igazi túramotorrá. A modernizáció jegyében a műszerfalon analóg és digitális elemek is találhatók.
Az 500 köbcentiméteres erőforrás 27 lóerőt és 41,3 Newtonméter nyomatékot szabadít a hátsó kerékre, így elmondható, hogy ez a gép is a nyugodt erő kedvelőinek jár majd a kedvében. Annyiban mindenképpen kiszolgálja a békés túramotorosokat, hogy a fogyasztása a gyár ígérete szerint igen alacsony, az üzemenyag-tartály pedig 20 literes. Árról, forgalmazásról egyelőre nincs információ, a Royal Enfield honlapján még nem is szerepel az újdonság.
Pedig gyári pletykák szerint jövőre egy cafe racerrel is piacra kívánnak lépni…
Cimkék:
Egy olasz cég kimondottan a kerekesszékbe kényszerült embertársaink mobilitási gondjainak megoldására fejlesztett robogót.
Elolvasom »Legalábbis az Egyesült Államok piacán. Az amerikaikat is meglepte a hír: az orosz gyár eladásai 39 százalékkal növekedtek 2011-ben!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
A hátsó tárcsafék fel se tünt?
Szerintem ez a gyártó első ilyen gépe.
A café racer jobban érdekelne, ha tényleg lesz majd olyan modelljük. Kíváncsian várom.