Kerekesszékkel motorozni

Mozgássérült
2012. január 05., csütörtök - Macko

Egy olasz cég kimondottan a kerekesszékbe kényszerült embertársaink mobilitási gondjainak megoldására fejlesztett robogót.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (6 hozzászólás)

Bedouin -

Azt hiszem a motorosok.hu-n láttam egyszer egy linket, ahol a srácnak azt hiszem egy lába volt és a motorján valami segédkerekek is voltak.

Amikor elindult akkor húzódtak fel a mankókerekek. Valami versenypályán lett felvéve a vidi róla.


eko -

Ez egy kétmotoros gép?

Akkor 250cm³?


matador -

Orange Cantry is készített egy olyan Herlit amire kerekes székkel is fel lehetett állni.A jó múltkorjában láttam /2011 ben/, simán felállt a kerekes székkel, rögzítették és aztán hajrá..


Macko -

A képek alapján nehéz eldönteni, hogy miként oldották meg a hajtást. Ha csak egy motor van (a forrás szerint 125-ös a holmi), akkor annak illene középen lenni. Ha difi nélküli a hátsó hajtás, mind a két kerékre hat és a nyomtávot is nézzük, elég vicces lehet vele kanyarodni.

De nagyon őszintén: kicsit gyanús, hogy ez a masina csak számítógépen létezik, és ilyen “részletek” nincsenek kidolgozva rajta…


Xebulon -

 Bal oldalt van a hajtás, de jobb oldalt is látszik a motorblokk – ez szép is lenne, ha abban a magasságban nem a tolókocsi lenne.

Baloldalt középsztenderd is látszik – ugyan minek?

Minek két rendszámtábla tartó?

A műszerfal nem fog látszani a tolókocsiból, mert arra tervezték, hogy jóval magasabban ülő pilóta olvassa le. A tervezett szögből szinte semmit sem fog látni a pilóta. De szerintem ugyanez a gond a többi kezelőszervvel is – mivel a tolókocsi alacsonyabb pozicióban ül, kényelmetlenül használható.

Ebben a konstrukcióban szerintem csak a bal oldali kerék lesz hajtva, a súlypont pedig középen – így állandóan jobbra akar fordulni a gép. Elengedett kormánynál be fog fordulni. Kerékdőlésszöggel némileg korrigálható, de annak más kihatásai lesznek.

Minthogy a gép nem tud dönteni, ezért felesleges rá motor abroncs, jó egy négyszögletes autó abroncs is. Sőt jobb, olcsóbb, tartósabb.

Teljesen feleslegesen felhúzva oldalról a faridom. Most már senki nem ül rajta, viszont akadályozza a mozgásban. Elég lett volna egy keréksárvédő, de legalább kipárnázhatta volna. Amúgy nem úgy látszik, mintha felnyitható lenne, szóval még tárolórekeszkészt sem használható. 


alvaro -

Mi a Gaberl tetején láttunk valami enyhébb verziót. Kerekesszékről szó se volt, egy mankótartó volt a motor oldalán, és valami érdekes szerkezet, ami alighanem a váltót hozta magasabbra.

A tulaj pedig egy féllábú csóka volt, teljesen lazán kezelte így a gépet, a felszállást is beleértve.

Kerekesszék az persze más műfaj.


Előző bejegyzés

Álmodunk, vagy színesedik a Dakar?

2012. január 04., szerda
Motorsport

Következő bejegyzés

Óvatos fejlesztés Indiából

2012. január 06., péntek
Újdonság

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt