Az első hírek már bő két évvel ezelőtt keltek szárnyra, hiszen a BMW maga is beismerte, hogy a lég-olaj hűtéses kéthengeres boxermotorral nem tudja hosszú távon teljesíteni az emissziós normákat. Ezt anno úgy kommunikálták, hogy nincs több fejlesztési kapacitás a jelenlegi blokkban – az ellendrukkerek nagy örömére, akik ezt úgy értelmezték, megszűnik a hajtómű. No de hogy szüntethetne meg egy gyártó egy olyan típust, amely immáron több mint 30 éve az értékesítési statisztikák élmezőnyében tanyázik? Nyilván nem ezt teszik, sokkal inkább fejlesztésbe fognak.
Idén már látott napvilágot “kémfotó” az érkező újdonságról, amint éppen teszik azt be egy teherautóba. Valószínűleg akkor indultak el a tesztpéldányok a világ különböző részeire, hogy a közúti menetpróbákkal véglegesre hangolják a fejlesztéseket. Amelyek elég alaposak lesznek.
A blokk marad kéthengeres, azonban vízhűtéses lesz és 1250 köbcebtiméteresre hízik. Láthatóan megváltozik az üzemanyag be- és kilépési helye (a kipufogóleömlők eddig kényszerűségből voltak elöl, vagyis a menetszél felőli oldalon): a henger felülről kapja a nedűt és alul puffogja ki az égéstermékeket. További jelentős módosulás, miszerint a kardán átkerül a bal oldalra, a kipufogó pedig a jobbra. Változik a plexi (valószínűleg szerszám nélkül lesz állítható a magassága), a tükrök formája (olyanok, mint az F800GS-en), illetve a fényforrás is. Utóbbiban megjelenik a ledes nappali menetfény, méghozzá fordított C betű alakban. Az egyik felvétel tanúsága szerint a kipufogódob is jelentősen más formájú lesz, mint eddig volt – mintha nagyon hasonlítana a Yamaha Super Tenerére.
Mindent egybevetve, a jármű csupán 2013-ban kerül majd a szalonokba, tehát minden bizonnyal bőséges mennyiségű tesztkilométer áll még előtte. Hiszen a BMW nem engedheti meg magának, hogy az aranytojást tojó tyúkja ne tökéletes fejlesztésekkel lássa meg a napvilágot!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Macko!
Nálad lehet jelentkezni a forgalombahozatal előtti tesztelésre?
Pont 2013-ban akarom lecserélni a GS-t GS-re 🙂
Én is 2013-ra tervezek motorcserét… épp talán egy GS-re 😉
Biztos hozza az elvárt GS színvonalat….de remélem alakítanak még rajta.
A blokkon nem látom hogy van e álborda…kéne.
A ledes lámpa kifejezetten nem tetszik, radiális féknyereggel együtt csak a trendeket követik amúgy feleslegesnek tartom…
Nem vagyok/leszek potenciális GS vásárló, nem tudom nekik ez mennyire jön be…
Sosem mentem GS-sel, bár többször szerettem volna 🙂
Megragadom az alkalmat, hogy mielőtt még kijönne az 1250, előtte mehetnék valaki régijével?
Miért nem szóltál akár Kakucson, akár az őszi túrán?
Bármikor kipróbálhatod. 🙂
(Szeretem a DL-t, szeretem a DL-t, szeretem a DL-t…)
Ha lesz az életben még lehetőségem egy gs-t kormányozni, akkor élnék vele 🙁
Legközelebb, ha találkozunk, semmi akadálya nem lesz.
Reménykedjünk, hogy valami normális gumi lesz a motoromon. 🙂 Egyelőre ez nem szerepel a tervek között, majd tavasszal…