Az elektromos motorok versenye, a TTX GP alig néhány éve indult hódító útjára. Napjainkra teljesítményben már alig maradnak el ezek a gépek benzines testvéreiktől, sőt akár jobbak is lehetnek náluk. A történet hasonlóan zajlik ahhoz, amikor bő száz éve a robbanómotorok kezdtek elterjedni: egyre több ország és gyártó vág bele a versenyzésbe, hogy azon keresztül nevet szerezve vethesse meg lábát a piacokon széria gyártmányaival. Az elektromos versenygépek főleg a tengerentúlról érkeztek az első versenyekre, mostanra azonban már csaknem valamennyi európai ország képviselteti magát a viadalokon.
A francia HKER társaság a 2012-es versenyekre készül még fejlesztési fázisban levő, Luciole nevű masinájával. Ebben a ránézésre is versenyre tervezett gépben egy kefe nélküli villanymotor gondoskodik a hajtásról. A legnagyobb teljesítmény mindössze 25 kilowatt, a gép 145 kilós versenytömeggel rendelkezik (kenő- és üzemanyag ugye nem kell neki), a hatsebességes váltó legmagasabb fokozatában végsebessége 140 kilométer/óra. Persze a lényeg úgyis a nyomaték, amely olyan emlékezetessé tette számomra például a Vectrix VX1 tesztelését is. Ezek a számok egyelőre kevesek a legjobb riválisok legyőzéséhez, de a sorozatba történő belépéshez és a második vonalban való éles teszteléshez elegendőek.
Mivel a jövő évi világbajnokságon már spanyol, olasz, francia, német és skandináv versenygépek is lesznek, minden bizonnyal igen érdekes futamokat láthatunk majd.
Cimkék:
Küzdelmes, de azért sok szempontból szép éven vagyunk túl. Engedjétek meg, hogy az ünnepi hangulatban kicsit visszaemlékezzünk 2011-re is!
Elolvasom »A Franciaországból hamarosan útjára induló elektromos hajtású kétkerekű több technikai érdekessége mellett már nevében is igen takarékos jármű: úgy hívják hogy ek'O.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »