A Dakar hosszú története során számos márka látszott már legyőzhetetlennek, jelenleg az osztrák KTM áll ezen a képzeletbeli trónon. A narancsosok tavalyi győzelmükkel megszakítás nélkül immáron 10. alkalommal vihették haza a kupát, a 2012-es favorit a tavalyi győztes spanyol Coma, illetve a francia Despres – mindkét gyári KTM-es 3-3 alkalommal győzedelmeskedett a leghíresebb terepviadalon.
A mattighofeniek talán legpotensebb kihívója a Speedbrain lehet, akik a Husqvarna (és így közvetve a BMW) gyári támogatását élvezik. A felső-bajorországi csapat a tavalyi G450 tuning után idén a Husqvarna anyagi és technológiai támogatása mellett öt darab TE449RR-t épített a január elsején kezdődő 2012-es Dakarra. A TE449 és a G450 alapjain épített masinák komoly fejlesztői munka eredményei, a Speedbrain számos előzetes tesztelést végzett a rallyra szánt példányok megépítése előtt. A gyári csapat öt motorját a francia David Frétigné, a portugál Paulo Goncalves, a spanyol Joan Barreda és a brazíl Zé Helio illetve Ike Klaumann fogja Dél-Amerika úttalan útjain vezetni, míg a felszerelés szállításáért, a motorok karbantartásáért és az összes kapcsolódó tevékenységért egy tizenegy fős csapat lesz a felelős.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »