A gazdaságosság egyik utolsó szempontja maga a koncepció. Anno a CB750 átalakította a motorozás világát, az azt másoló konkurens modellekkel létrejött az UJM-ként, azaz univerzális japán motorkerékpárként emlegetett kategória. A Honda az NC családdal egy hasonló forradalmi koncepciót igyekszik magalapozni, az univerzalitás jelen esetben az NC modellek felhasználási területében keresendő. Nyilván létezik számos tulajdonság, amelyek alapján lehet „jobb” motorokat gyártani. Lehet gazdaságosabbat, erősebbet, gyorsabbat, azaz egy-egy szempont szerint optimalizált gépet készíteni.
A Honda ezzel szemben egy általános, kvázi mindenes motor megalkotására törekedett, amelyet rögtön három altípusra különít el a végső kidolgozás alapján. Ezek a masinák már kellően nagyok és nagy teljesítményűek ahhoz, hogy akár egy hétvégi örömmotorozást, túrát akár két személlyel, csomagokkal is bevállalhassunk velük, ugyanakkor elég takarékosak ahhoz, hogy a mindennapi életben is „üssük-vágjuk” őket. Elegendő teljesítménnyel rendelkeznek ahhoz, hogy egy racionálisabb motoros is átüljön egy ilyenre, ugyanakkor nem annyira „extrémek” (és remélhetőleg nem annyira drágák), hogy a két kerékre váltással most kokettálókat elriassza. Kellően egyszerűek, ugyanakkor olyan korszerű elemekkel rendelkeznek (mint a C-ABS és a második generációs duplakuplungos váltó), hogy a technikai iránt jobban vonzódókat is elcsábíthatják.
Nyilván a cél a minél szélesebb vásárlóközönség megtalálása volt. Reméljük, ez a terv sikerül a Hondának – a kétkerekűek nagyobb számával mi, motorosok több szempontból is jól járunk.
(A következő oldalon az Integra képei találhatók. Lapozz!)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Van a Hondának is saját sisakmárkája, vagy az csak egy matrica?
Én a DN-01 komplett hajtásláncát szívesebben látnám ezekben a gépekben.
Van saját sisakja is, meg a sóhaj is gyárt honda feliratos bukókat.
Lassan eljut megint ide a piac:
http://www.origo.hu/motor/veteran/20090104-pannonia-tlb.html
Csak már agyon van buzerálva ugyanaz.
Tank helyén doboz, akksi helyén tank…
Semmi sem az, aminek látszik.
Motoros helyett…?
🙂
Ahogy mostanában haladnak a dolgok, hamarosan akkor is földhöz vágjuk magunkat, ha egy agyonvágott használt olasz 125-ösre sikerül szert tenni…