Végül, de nem utolsósorban következzék a hétfő este bemutatott Crosstourer. A tavaly piacra dobott, különböző stílusokat ötvöző koncepció, amely a VFR1200 technikájára épül, rendelkezik egy elrettentő attribútummal, nevezetesen nehéz. Nagyon nehéz. Valószínű, hogy menet közben (aszfalton) ez nem érződik, de egy motort legjobban megölni a magas tömeggel lehet, pláne, ha még terepre is akarunk vele menni. Mindenesetre az biztos, hogy az aranyszárnyas márka mérnökei komoly munkát fektettek a masina megalkotásába. A VFR1200-ból származó erőforrás már önmagában is ritkaságszámba megy, az egyelőre csak Hondákon alkalmazott duplakuplungos váltó pedig igazi technikai csemege. A hosszú rugóutak, az endúró méretezésű fűzött kerekek, a magas felépítés, az ergonomikus vezetési helyzet mellett megtalálhatók a korszerű elektronikai kiegészítők is: a kikapcsolható kipörgésgátló és a Hondától szokásos kombinált ABS rendszer.
Mindenesetre a menetkész tömeg a korszerű technika, a viszonylag alacsony fordulatnál jelentkező 127 lóerős teljesítmény és 126 newtonméteres nyomatékcsúcs mellett is elrettentő – legalábbis papíron. Az alapváltozat menetkész tömege 275 kilogramm, a DCT váltóval szerelt modell pedig 285 kilogrammal terheli az aszfaltot. Mint azt sok esetben elmondtuk már, ezek a gépek csak ritkán látnak aszfalton kívül más utat, így a vélhetően jó kezelhetőséggel ezt a hátrányt aszfalton észrevehetetlenné is teheti a gép. Nyilván a VFR1200X nem lesz egy rossz motor, és nyilván nem is akar egy GS lenni.
Akárhogy is, az új modellek újabb, (ízlés szerint) vonzó alternatívát jelentenek ebben az egyre népszerűbb kategóriában. A motoros világ színesebb lett ezekkel a modellekkel, személyes preferenciának (és pénztárcának) megfelelően mindenki leteheti voksát a számára vonzó motor mellett – nyilván neki az lesz a legjobb masina, etalonok és tradíciók ide vagy oda.
Cimkék:
Vulkánokon és ókori romokon át a Szaharáig - az idei nagy motoros túránk Itálián és Szicílián át vezetett Tunéziáig. Élménybeszámoló és egyfajta utinapló öt részben, immáron Afrika útjain.
Elolvasom »Személyesen sajnos nem jutottunk ki az idei EICMA pavilonjaiba. Olvasóink azonban megtették, és igazán gazdag galériával kedveskedtek. A cikkben 1001, azaz ezer és egy milánói fotó található!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sziasztok!
Árakról van már info? Na nem mintha komolyan érintene, csak érdekel. Ha már a GS az etalon, az árat is érdemes hozzámérni.
Sikerült a Triumph galériát ügyesen úgy összerakni (gondolom a sajtógalériát közlitek, úgyhogy ez nem nektek szó), hogy csak a motor jobb oldala látszik. Mi van, az az oldala még nincs kész? Vagy szégyellik?
A formavilága egyiknek sem jön át nekem.
Leginkább a fejidom az, ami nekem mindkettőnél kimeríti a förtelmes kategóriát. Főként a Hondánál a VFR1200-tól átvett lámptest, ami engem Függetlenség napjából emlékeztet az idegenek arcberendezésére.
De mielőtt bárki leszólna: egyiket sem dobnám ki a garázsból.
Ez a 1200GS ha jól látom nem vízhűtéses…nem úgy volt hogy ami most bemutatkozik GS az vízhűtéses boxer lesz??? A sima GS elég furán néz ki, az Adventure annak már lesz formája 😀
nem szóltam… tehát akkor ez egy ráncfelvarrot verzió… szuper…
“csak a motor jobb oldala látszik. Mi van, az az oldala még nincs kész? “
Ott a lánc, és azt nem akarják reklámozni 😀
Csak annyit tudunk, hogy gyakorlatilag készen van a vizes boxer, de nyilván a teljes tesztprogram befejezéséhez kell még idő. Így a piaci bevezetéshez szerintem kell még egy év.
Itt van néhány kép a Triumph kardánhajtásáról:
http://www.motociclismo.it/gallery/saloni/triumph-le-moto-dal-salone-eicma-2011?gpage=1