Nézzük először a Triumph újdonságát. A választás nem véletlen, a képekről egy, a BMW-re igencsak hasonlító formát láthatunk. Mielőtt még valaki másolást emlegetne, szeretném rögtön tisztázni, hogy azonos műszaki kérdésekre a világ legtöbb pontján azonos válaszokat kapunk. Apró, megközelítésbeli eltérések persze vannak, hisz’ mindenki más iskolába járt. Az angolok nem követték a Tiger 800-nál is alkalmazott gyakorlatot, nincs külön utcára illetve terepre szánt változat. A Tiger Explorer mindenesetre egy potens BMW-kihívó lehet, körülbelül ugyanúgy, ahogy a kisebb modell jelent alternatívát az F800GS-nek. Mindenesetre a Triumph az 1215 köbös, 3 hengeres erőforrásból nagyobb teljesítményt varázsol ki, a masina 135 lóerős csúcsteljesítménnyel (9’000-es fordulatnál mérhető), illetve 6’400-as fordulaton jelentkező 121 newtonméteres nyomatékcsúccsal rendelkezik. A váz az angoloktól „szokásos” acél csőváz a felhasználási területhez illő geometriával.
A rugózó elemek hagyományos kialakításúak, elöl 46 milliméteres fordított Kayaba teleszkópok 190 milliméter rugóúttal (az állíthatóságról nincs információ), hátul Kayaba központi rugóstag 194 milliméteres rugóúttal, hidraulikusan állítható előfeszítéssel és állítható kirugózási csillapítással. A tízküllős alumínium-öntvény kerekek méretei a GS-t idézik, szintén hasonló elem az egykarú lengővilla és a szöghajtás. A tank 20 literes, a menetkész tömeg 259 kilogramm, de a legérdekesebb a 16’000 kilométeres szervizintervallum. A képet a ride-by-wire gázvezérlés, kipörgésgátló, tempomat, guminyomás mérő, kikapcsolható ABS, ülésfűtés, no meg egy kiemelkedő, 950 Watt teljesítményű generátor teszi teljessé. Az élet nem teljes kiegészítők nélkül, de az angoloknak nincs miért szégyenkezniük ezen a téren sem, még a masinához illő ruházat is rendelhető.
Összességében a Tiger Explorer egy potens kihívója a bajoroknak, saját hazájában nyilván jó néhány vásárlót elcsábít a német táborból. Persze a BMW hívei is elégedettek lehetnek, a néhány ponton meglévő különbség, mint például a kevésbé high-tech futómű, a vélhetően magasabb súlypont és egyebek biztosítják az R1200GS technikai fölényét. Vagy legalábbis valamiben mindig hinni kell…
Következzen a Honda Crosstourer. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sziasztok!
Árakról van már info? Na nem mintha komolyan érintene, csak érdekel. Ha már a GS az etalon, az árat is érdemes hozzámérni.
Sikerült a Triumph galériát ügyesen úgy összerakni (gondolom a sajtógalériát közlitek, úgyhogy ez nem nektek szó), hogy csak a motor jobb oldala látszik. Mi van, az az oldala még nincs kész? Vagy szégyellik?
A formavilága egyiknek sem jön át nekem.
Leginkább a fejidom az, ami nekem mindkettőnél kimeríti a förtelmes kategóriát. Főként a Hondánál a VFR1200-tól átvett lámptest, ami engem Függetlenség napjából emlékeztet az idegenek arcberendezésére.
De mielőtt bárki leszólna: egyiket sem dobnám ki a garázsból.
Ez a 1200GS ha jól látom nem vízhűtéses…nem úgy volt hogy ami most bemutatkozik GS az vízhűtéses boxer lesz??? A sima GS elég furán néz ki, az Adventure annak már lesz formája 😀
nem szóltam… tehát akkor ez egy ráncfelvarrot verzió… szuper…
“csak a motor jobb oldala látszik. Mi van, az az oldala még nincs kész? “
Ott a lánc, és azt nem akarják reklámozni 😀
Csak annyit tudunk, hogy gyakorlatilag készen van a vizes boxer, de nyilván a teljes tesztprogram befejezéséhez kell még idő. Így a piaci bevezetéshez szerintem kell még egy év.
Itt van néhány kép a Triumph kardánhajtásáról:
http://www.motociclismo.it/gallery/saloni/triumph-le-moto-dal-salone-eicma-2011?gpage=1