Angliában az említett évben már tömegesen használta a rendőrség a lézeres mobil sebességmérő berendezéseket. Mint minden autós és motoros tudja, ezek akár két kilométerre levő mozgó járművet is képesek lemérni. A történet szinte szapanoperába illik, bár könnyen végződhetett volna nagyon komoly tragédiával is.
Az North-Bervick mellett elhaladó A1-es gyorsforgalmi úton végzett sebességmérést két szolgálatban levő rendőr. Elégedettek voltak, nagyon sok volt aznap az autó és a motor a tengerparti úton, és igazán komoly fogásokat örökíthettek meg állványra helyezett mobil radarjukkal és kamerájukkal. Egyszer csak azonban a műszer 300 mérföld/órás (480 kilométer/óra) sebességre ugrott, majd hibaüzenettel megállt. De annyira, hogy a RESET gombra sem reagált – úgy ahogy volt, tönkrement. Így a mérés aznapra befejeződött. Később a memória vizsgálatából kiderült, hogy a radar egy, az Északi tenger felett alacsony repülési gyakorlatot végző Tornado típusú vadászgépet fogott be. Így a Yard informálódási céllal megkérdezte a légierőt, a Royal Air Force-t, hogy mi is történt valójában. A válasz sokkoló volt…
“Köszönjük megkeresésüket, így tisztán látjuk az aznapi incidens okát. A repülési gyakorlaton levő Tornado vadászgép fedélzeti elhárító rendszere ellenséges radarként azonosította be az Önök berendezését a befogott jelek alapján, és azonnal blokkoló jeleket küldött annak irányába. Az önvédelmi rendszer részeként a szárnyak alatti éles levegő-föld rakéta azonnal ráállt a célpontra és automatikusan indult volna, ha a gép holland pilótája nem reagál nagyon gyorsan és helyesen, és bírálja felül az önvédelmi rendszer riasztását.”
Azért az elég nagy port kavart volna, ha szétdurrantják az A1-es utat rendőrökkel és csúcsforgalommal együtt, nem? Ugyanakkor itt a tuti megoldás a radarok blokkolására: valahogy telepítsük a járművünkbe a Tornado fedélzeti rendszerét, és kész is…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
http://www.snopes.com/horrors/techno/radar.asp
Kifejted a kritikai észrevételedet részletesebben is?
Tetszik, megvettem az ötletet! hol rendelhető? ebay?
A linken, amit beraktam, olvasható, hogy a sztori többször is felbukkant a neten, különböző változatokban. Urban legend, vagyis kamu. Nekem nem jött le, hogy poénnak szántátok, úgyhogy ha komoly, akkor jó lett volna inkább utána olvasni… Ha meg poén, akkor meg helyette tényleg jobb lett volna egy rendes cikk, vagy túrabeszámoló, vagy történelmi visszatekintés, vagy vezetéselmélet, vagy valami.
Én elovastam R850R linkjét erről a hírről. Abban konkrétan leírják, hogy ez miért egy nagy hülyeség. És sajnos tényleg nem derül ki az írásotokból, hogy ezt most viccnek szántátok-e vagy csak nem néztetek utána.
Ma megjelent egy teszt, egy részletes technikai leírás az új Ducati erőforrásról, meg ez a “kisszínes” vagy nevezzük, ahogy akarjuk. Ha ezzel nem tudunk megfelelni az elvárásaidnak, nagyon szomorú vagyok…
Nem mindegy,hogy igaz, vagy nem? Szerintem mindkettő egyformán szórakoztató. Az igazság többnyire amúgy is illúzió.
Egy időben azt hiszem Örkény írkált álhíreket: biciklizik a pápa és hasonlók