A világ legtöbb országában a motorozás kötelező kelléke (a motoron kívül…) a bukósisak. Az egyes számú védőeszköz persze nem csak egy bukáskor jön jól, az véd a menetszéltől, a bogaraktól és az időjárás viszontagságaitól is. Nincs is vele semmi gond – amíg a fejünkön van. Utána azonban számos kellemetlenség forrása lehet. Ugyan egy sisak tömege kicsi, azonban mérete jelentős, ami annak hordozásakor gondot okozhat. Persze robogók esetében ez nem túl nagy probléma, hiszen a legtöbb ilyen masina beépített sisaktárolóval rendelkezik. A robogók mindenestre csak a kétkerekű gépjárművek egy részét adják, s egy „igazi” motor esetében a sisakkal valamit kell kezdenünk. Gazdagabb országokban akár a motoron is hagyható mindenféle rögzítés nélkül, különösen, ha egy turista-csalogató helyen tesszük le a vassal együtt. Más helyeken azonban még odaláncolva sem érdemes a motoron tartani a fejvédőt: akár a tolvajok, akár tréfás kedvű járókelők vagy éppen az időjárás miatt.
A sisak hordozását könnyíti meg a 25 éves ausztrál Jessica Dunn ötlete, az összehajtogatható fejvédő. Az ütésre keményedő belsővel rendelkező védőfelszerelés néhány zár kioldása után egy kisebb méretű, kevésbé kezelhetetlen alakú csomaggá hajtható össze, amelyet akár egy hátizsákban is könnyűszerrel magunkkal vihetünk. A héjon kívül elhelyezett vizor, a szárnyszerűen behajtható oldalfalak ugyan szkeptikussá tehetik a konzervatívabb motorosokat, azonban a Proteus fantázianevű fejfedő megfelel a bukósisakokra vonatkozó ausztrál előírásoknak. Bár bennem több kérdés is felmerül ennek a tervnek a kapcsán, számos szakértőt azonban már meggyőzött, így azt nevezték a nemzetközi James Dyson díjra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szerintem nem hülyeség, biztosan lesz rá igény (persze ez utóbbi árfüggő is lehet), de azért a képeken látható “csatokkal”, mechanikával nem lesz egy könnyű darab. Problémásnak látom viszont a kivül lévő plexit, ami állandó sérülésveszélynek lesz kitéve ha a bukó a képeken látható módon táskába lesz “bedobálva”.
Szerintem annak idején ugyanígy csodálkoztak a felnyitható sisakon is. Az alapötlet itt is használható, a részletek meg majd kiforrják magukat.
Robogós csajoknak el tudom képzelni, nagyobb retikülbe befér.
A többiek vegyenek normális sisakot.
Genya hímsoviniszta vagy…
Nő létemre soha nem vennék ilyen bukót. Aki motorozásra adja a fejét, számol az esetleges “kellemetlenségekkel” is.
Nekem soha nem okozott gondot a bukó cipelése. Az sem érdekel, ha hideg van vagy ha esik az eső. Nyilván önszántamból nem indulok neki esőben, hidegben, ha nem muszáj. De ha útközben elered, hát így jártam.
Szóval, drága Manó. Bár vettem egy robogót is a motorom mellé. Még ahhoz sem venném fel, mint “robogós csaj”. Én motoros vagyok.
Egy kicsit szkeptikus vagyok. Mekkora plusz tömeget jelent ez a szerkezet? A felnyitható sityók is nehezebbek. Haszna? Robogósok nyitott kupakot használnak, ami befér a tartóba. Szóval…?
Nekem 3 éve van összehajtogatott sisakom!
Egy C2-ből csináltattam.
Csak sz@r designert választottam hozzá (Opel Astra, tetőél+szélvédő).
A tapasztaltak alapján én asszem megmaradok a hagyományos, felnyitható sapiknál :-))))
(nem enged smile-t beszúrni ez a piszok, azonnal lefagy tőle grrrrrr :-((( )
“A hiba az Ön készülékében van”…
Nézd meg a pop-up blocker állapotát, frissíts böngészőverziót, stb.
Kedves Moto-Cat!
A “robogós csaj” az én olvasatomban nem motoros, mint ahogy a robogós fiú sem az.
(Kérem a robogósokat, ne sértődjenek meg, de a motorkerékpár 50cm3 felett kezdődik. A robogósból akkor lesz motoros, ha vesz egy motort, és azzal közlekedik)
A motoros csaj természetesen motoros, függetlenül attól, hogy 1-gyel vagy 2-vel kezdődik a személyi száma 🙂
A “robogós csajoknak” kifejezéssel azt akartam mondani, hogy nem sok bizalmat szavazok a bukónak 50cm3 feletti használatban.
(nem vagyok hímsoviniszta )