A legújabb Honda: V4-es mindenes

Bemutató és menetpróba: Honda VFR800X Crossrunner
2011. május 25., szerda - Macko

A Honda felismerte a piac funkcionális motorkerékpárok iránti igényét, így sorban fejleszti az ilyesféle paripákat. Kipróbálhattuk 800-as újdonságukat.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (15 hozzászólás)

krisztianz -

Feldobozolva, és magasabb plexivel elgondolkodtató a klasszikus vfr helyett! 


kornel72 -

Ha nem ilyen lenne a gazdasági helyzet én nem is nagyon gondolkodnék a cserén. Bár hozzá kell tennem, hogy a 4 éves VFR- emet is nagyon- nagyon szeretem, csakhát egyre sűrűbben használom a túrás oldalát.

Ha olyan kiváló és megbízható lesz mint a jelenegi VFR800, akkor egy újabb sikertörténet kezdődhet a Hondánál.

Azért kíváncsi lennék egyVFRX, 800GS, Triumph Tiger összehasonlító tesztre.


Macko -

A sajtótájékoztatón viszont megtudtuk a gyári dobozok méretét: a topcase 31, az oldaldobozok 29 literesek. Kompaktak, mint az egész motor.


XYZ -

Ötletes gép,jó ötlet volt a viffert kényelmesebbé tenni.

De faraghatnának a súlyból(240kg).az eleje lehetne kicsit korszerűbb és a múszerfalon is reszelhetnének.


wazabby17 -

Hát nekem ez a forma valahogy nem jön be, nagyon kacsaszerű, ha sporttúra akkor már inkább egy Ducati ST3s ABS-el 😛 Amennyivel drágább, azt vissza is hozza a hangjával, meg a dinamikájával 🙂

  Honda formatervezőjét másra cserélném… 

Most olvasom 240 kilo?? jól eldobták a súlykot 😛 Akkor már inákbb a régi VFR 800 az nagyon jól néz(ett) ki. De a Ducati st3 az Isten 😛


godofspeed -

Fejidom kacsacsőre hasztalan és erőtett szerintem. Próbáltak valami újat rajzolni.
Vajon mikor jut el a honda oda, hogy ha beletesz egy egyoldali villát, meg egy – kategóriájában – szép hátsófelnit egy egy motorba, akkor nem takarja el az – amúgy ormótlan és ronda – kipufogóval???
Ami hasztalan randa plusz a fejidomon van (csőr), abból a műanyagból csinálhattak volna inkább egy faridomot. Mer az meg szinte nincs is rajt…


feherbt -

Mivel már leírtátok azt amit én is észrevettem, ezért csak összefoglalom:

– A kipufogót át tenném a másik oldalra, tényleg kár ezt a szét hátsó felnit ezzel eltakarni.

– A fejidom kuka.

– Nincs fara a motornak (ez már az 1000RR-ben sem tetszett).

– Nehéz.

Egy jó blokkra és egy ötletes futóműre kár volt ezeket feldobálni.


TeeJay -

Ez a motor a VFR név megcsúfolása – sztem. Az a fehér Viffer a háttérben sokkal inkább kívánatos, annak ellenére, hogy az is nehéz, öregecske, meg VTEC-es.


englishman -

Minden tiszteletem a VFR800-asé!

De ez mi? Nézem oldalról és az a kép jut eszembe, ahogy télen a madáretető körül sorakoznak szegény verebek: egy dagadt gombóc, egy csőr és két ‘szipka’ láb. 

Az a csőr enyhén szólva szánalmas, tudjuk milyen utánzat. A műszerfal elhelyezése jó ötlet lehet, majd egyszer. Így, gyakorlatilag minden árnyékolás nélkül, láttatlanban rámondom: napsütésben láthatatlan.

Terepes képességek? Egykaru lengővillával? Az oldalnézeti képen állóhelyzetben sem látszik a teljes első kerék. Hova lesz az első kátyúnál, ‘feljön’ a megemelt műszerfal eredeti helyére?

Igazi mindenes motor, V4-es blokkal, VTEC vezérléssel? Egyetlen előnye lehet: ‘a négy henger mindent megbocsát’. Esetleg egy hathengeres blokk??? Kabaré!

Kicsit olyan ‘vajúdtak a hegyek’ kinézete van az egésznek.


verpe -

Ezt a kipufogót valamelyik nagy robogóról rakták rá?

A hátsó részt nagyon elrontották, és ahhoz képest hogy az eleje mekkora, semmilyen hasznos dolog nincs rajta.

Divatmotor lett!

Ha nem lesz nyomott az ára, a kutya nem fogja vinni.


zöldi -

Ha részt vettem volna ennek a vasnak a fejlesztésében, letagadnám. Ez valami szörnyűségesen diszharmonikus. Biztos kényelmes, meg jó meg erős…Mondjuk ízlésen nem lehet vitatkozni, biztos tudják, mit csinálnak. Mikor megjelent a BMW r1100gs, azon gondolkodtam, ki vesz olyan ocsmány motort? Pár százezren máshogy gondolták 🙂

 


Zolikv -

Engedtessen megjegyeznem, hogy mi a fene ez a szöveg a kezdő motorosokról ezzel a géppel kapcsolatban? Azért könyörgöm, jó, hogy a Honda marketingesei ezt szajkózzák, nekik ez a dolguk. De egy motoros aki kicsit is józan ésszel bír az nem mond ilyet. 102 lóerő emberek! Az még autóban is sok ami 2-3 tonna, nem egy 240 kilós motornál. Ez a motor nem kedzőknek való.

Amikor először láttam képeken úgy tetszett, mivel valóban hajaz a TDM-re egy kicsit, az meg tetszik. De a kiállításon élőben mikor láttam már nem tűnt éppen olyan szépnek, mint amit a marketinges fotók közöltek.

Amikor jobban megnéztem, kicsit olyan elolcsósítottnak tűnt a dolog. Tudom, hogy válság van meg minden és valahogy pénzt kell szerezni, na de, hogy ez bejön-e nekik arra kíváncsi vagyok.


eko -

Az, hogy egy motor mennyire ajánlható kezdőknek, elsősorban nem a lóerők számától függ.

Vannak kezes, “barátságos” motorok  és vannak agresszív futóművel/motorral ellátott gépek.

 


XYZ -

Ez örök vitatáma,temészetesen vannak barátságos nagyvasak is és nagy rutint igénylő kisebb gépek is.

DE.

Most őszíntén,ki ültetné fel nyugodt szívvel egy 240kg-os 102le-s motorra a kező motoros fiát-lányát-családtagját?

Én nem.


KIZS -

Biztos praktikus, de szépnek nem mondanám. Valahogy olyan “csináljunk endurot házilag az utcai gépünkből a műanyagos haverunk segítségével” érzésem van ránézve.

Menni biztos jó vele, hiszen egyenesen ül az ember, jó nagy bumszli eleje van, jó a motorja, biztos jó mindene. De az alakja…

A kipufogón is sokat gondolkodhattak, hogy hogyan lehetne olyat csinálni amit rögtön lecserél mindenki.

 


Előző bejegyzés

Miért hagytam abba a motorozást egy BMW miatt?

2011. május 23., hétfő
Teszt: BMW S1000RR

Következő bejegyzés

Az előítéletromboló

2011. május 31., kedd
Teszt: BMW K1600GTL

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt