Ilyen teljesítményhez és tömeghez persze kell fék és futómű is. Hogy áll mindezekkel a GT? Erre a fejezetre tudok a legkevesebbet írni. Ugyanúgy áll ugyanis, mint az összes nagy BMW. Egyszerűen tökéletes. Olyan könnyen billen ívre, hogy az még a bajor gépek között is kiemelkedő. Egy ideig azt hittem, csak 180-as a hátsó gumi, pedig 190-es. Nem is érezni. A kezelhetőség minden élethelyzetben példa értékű. A nagyon szűk megfordulásoknál azért érződik a gigantikus tengelytáv, ráadásul az ilyen manővereknél a teszt néhány napja alatt sem sikerült tökéletesen összehangolódnom az elektronikus gázkarral. A potenciométer ugyanis holtjáték nélkül működik, és mivel az 1600-osnak igen erőteljesen érkezik meg a nyomatéka (ahogy azt fentebb kiveséztem), egyszerűen nem tudtam kellő eleganciával kivitelezni az ilyen gyakorlatokat. Némi extra gyakorlással nyilván össze lehetne csiszolódni a motorral, amit majd a GTL esetében igyekezni fogok végrehajtani.
A fékekről végképp semmi érdemlegeset nem lehet mondani. Teszik a dolgukat tökéletesen, ahogy szokták. Nagyon szépen adagolhatóak, brutálisan lassítanak és a blokkolásgátló is finoman, hatékonyan működik. A lassítórendszer a bajoroktól megszokott módon részintegrál felépítésű, azaz a fékkar a teljes rendszert működteti (kvázi nincs szükség a lábfék használatára), míg jobb csizmánkkal külön tudjuk a hátsó kereket lassítani, amikor éppen arra van szükségünk egy elsokallt kanyarnál vagy éppen egy szűk megfordulásnál.
Korábban említettem, hogy a fedélzeti elektronikával volt mit ismerkedni. Ameddig rá nem jöttem a lelkivilágára, mert onnantól csak élveztem az előnyeit. Ennyire összetett rendszert ilyen egyszerű kezeléssel megoldani – minden elismerésem a bajor mérnököké! A bal markolaton van egy Menü feliratú gombunk, amely a fedélzeti számítógép menüjébe visz. Itt az egyes pontok között lépkedni, vagy nullázni a hüvejkujjunk alatt levő tekerentyű, a Multi-Controller segítségével tudunk. Annak körkörös mozgása fel-le léptet, ha jobbra nyomjuk az elejét, nullázunk vagy belépünk az almenükbe, ba balra, akkor vissza- vagy kilépünk a rendszerből. A dolog zsenialitása, hogy alig van kezelőszervünk, miközben a motorkerékpárok között talán legbonyolultabb menürendszer bármely részét pillanatok alatt be tudjuk hívni. Innen érjük el ugyanis az elektronikus futómű-állítást (ESA II), a beépített navigáció kezelését, a vezető markolat- és ülésfűtését, valamint a motor egyéb menüit, mint az audiorendszer, vagy éppen a lámpa beállítása. Mert a menüből egy pillanat alatt válthatunk a jobb- és balkormányos közlekedésnek megfelelő tompított-vetület között. Így ha elmotoroznánk Indiába, ott sem vakítjuk el a szembejövőket a kanyarkövető xenonlámpánkkal.
Erről a világítási rendszerről is érdemes egy szót ejteni. A motorban elhelyezett dőlésérzékelő-szenzor (amúgy is kellett a DTC, azaz a kipörgésgátló miatt) folyamatosan figyeli, merre borítjuk le a GT-t. Amikor ez megtörténik, azonnal vízszintes helyzetbe állítja azt a kis tükröt, amely az útra vetíti a xenon fényét. Annyira gyorsan működik, hogy folyamatos és dinamikus szlalomozás közben éppen egy-egy pillanatra látható a lámpa fényének megbillenése, majd azonnal vízszintesbe áll és ott is marad a következő erőteljes irányváltásig. Kanyarban pedig tökéletesen látunk magunk előtt mindent: nem lesz sötét a belső ív és nem világítunk az égbe a külsőn. Azaz egy jobbos kanyarban látjuk a padkát, de nem folyik ki a szemből kanyarodó autós szeme sem. Ebben a rendszerben nem hittem, kvázi fölösleges úri huncutságnak tartottam, amolyan “jó dolgukban nem tudnak már mit kitalálni” kategóriának. Ma már azt mondom: olyan természetes és jó a hatása, hogy kötelezővé kellene tenni minden motorban. Javaslom a kedves EU-s törvényalkotóknak, inkább ezt vezessék be, mint hogy véletlenül a motorokhoz szíjazzanak minket biztonsági övvel…
Ha már szót ejtettem a DTC, azaz a Dynamic Traction Control rendszeréről, fejtsük ki azt is bővebben. Eddig kimondottan utáltam a bajor kétkerekűekben levő kipörgésgátlókat, mert egyszerűen a gyújtás megszakításával operáltak. Ha az ember lement laza talajra (egyszerű murva elég ehhez) és elfelejtette kikapcsolni, könnyen arcra is eshetett, ha kis erőcsúszással akart kijönni egy kanyarból. A GT rendszere lényegesen összetettebb, amit többek között az elektronikus gáz tesz lehetővé. Egyfelől állíthatjuk a motor-menedzsment karakterisztikáját. Választhatunk a Road (ez a normál üzem), a Rain (eső vagy rossz tapadási viszonyok) és a Dynamic (nagyon jó aszfalton toljuk mint állat) között. Ezeket menet közben is tudjuk állítani a rugóstagok előfeszítéséhez hasonlóan. Az egyes üzemmódokban pedig nem csupán a nyomatékgyár karakterisztikája módosul (de nagyon ordító módon – városban például egyszerűen az esős beállítás esett a legjobban a finomabb gázvételi reakciók miatt), hanem a menetstabilizátor is. Dinamikus beállítás mellett enged egy kis csúszkálást a hátsó traktuson (akik ismerik a BMW autóit, azoknak mondom: ez hasonlít az ott megszokott DTC álláshoz); normál állásnál és esőben viszont nem. Ami az érdekessége, hogy az S1000RR-ben megismert módon a tapadást és a kanyarodást is figyeli, tehát például murván kanyarodva és öngyilkos módon érzéketlenül rácsapva a gázt is csak annyi történik, hogy a motor a talajra átvihető nyomaték erejéig elkezd gyorsulni. Nem veszi el a gyújtást, nem torpan meg, csupán annyira mérsékli a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, ami még értelmes. Gyakorlati oldalról egyszerűen zseniális…
Nehéz összefoglalni röviden, hogy milyen motor a BMW K1600GT. Minden szempontból tökéletes a maga kategóriájában. Persze nem az, ha egy túraendúróval akarjuk összevetni nagyon ócska aszfalton (a rugóutat csak rugóúttal lehet pótolni…), vagy ha egy futármotort teszünk mellé a nagyvárosban. De a maga kategóriájában jelen ismereteim szerint nehéz valódi ellenfelet találni neki. Legfrappánsabban talán Eko első szavaival tudom leírni az összképet róla, amikor egy 170 kilométeres karikáról visszahozta a motort: “Nagyon csalódott vagyok. Igazságtalan az élet… Miért nem lehet nekem ilyen motorom???”
Következő oldalon jönnek a műszaki adatok.
Folytatás: rövidesen kipróbáljuk a “nagytestvér” GTL-t, illetve tervezzük a K1300GT-K1600GT és a K1200LT-K1600GTL összehasonlításokat is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kipróbálnám szívesen,de nekem túl sok minden szempontból.
Biztos van aki ki tudja használni az adottságait és van rá egy vagon pénze,de tartok tőle ez is státuszszímbólum lesz.
igen, ezen a képen tényleg egy ideális túramotor látható, mint egy szénakazal megpakolva…
Az accony meg menjen vonattal:)
És én nem bánom, ha a saját, vagy más, f@szsága miatt valamelyik hárombetűs okosság megmeni az életemet.
De így szép a világ, nem lehetünk egyformák. Persze én nem írok egy chopperes teszt végére fikázó kommentet, csak azért, mert azok a gépek nekem nem jönnek be.
Hát igen, ez már mindenről szól, csak nem a motorozásról. A motorozásnak nem az a fílingje hogy ráül az ember egy ilyen nagy izére, aztán nyomkod össze-vissza mindenféle gombokat. Fűtés, navigáció, CD, rádió, ilyen-olyan elektronika… Az az izgis ha egyszerű a motor mint a szög, felgumipókozza rá az ember a szükséges cuccokat, a tanktáskában ott a térkép azt irány az ég alja. Na az már valami, ez ilyen műmájer motor. Szerintem.
“A motorozásnak nem az a fílingje… (stb)” – szerinted. Van aki szerint meg az. Nem vagyunk egyformák és ez a jó. Unalmas volna, ha csak egy féle gép lenne a világon…
Korrekt kis írás(kb amilyet megszokhattunk Mackótól)
Formavilága, műszaki újdonságai, hatalmas teljesítménye mellett a könnyű kezelhetősége számomra is kívánatossá teszi ezt a vasat.
Az ára egy másik kérdés.
Visszont sosem értettem a magyarosan irigykedők, és fanyalgók népes táborát.Ha valakinek nincs “tehetsége” hozzá, akkor vegyen mást, kisebbet,olcsóbbat egyszerűbbet.Miért baj, ha vannak akik megtehetik, hogy ilyen vason túrázzanak!
Az volna mindenkinek a jó, ha ezrével szaladgálnának a hibátlan útjainkon a hasonló vasak!:)
Igen, én is azt éreztem alább, hogy kicsit savanyú a szőlő.
Nagyon élveztem, amíg sátorral jártunk túrázni, s ma is szívesen tennék ilyen kirándulásokat. Egyrészt a motoros barátok nem hajlandóak, másrészt elmegy a motorozásra szánható kevés időből pár óra sátorveréssel, helykereséssel, stb.
A felgumipókozott nejlonzsákos cuccok már a múlté! Legalább egy henger zsákba pakoljunk emberek! S milyen jó, mikor megérkezel a szállásra, kipattintod a GT dobozát, kiveszed belőle a kis táskát, válladra akasztod és viszed magaddal. Érezni a különbséget?
Nekem sem szimpatikus motor, talán, ha nagyon-nagyon öreg leszek még lehet egy ilyen, de nagyon majd! Nekem túl nagy, teli idommal, agyon burkolva és “mindenhol visszatér rajta a hatos”. Emberek! Minek??? Mert a Honda Gold Wing is hat hengeres? Akkor most Németországban is meg kell fúrni egy atomerőművet?
Sajnos már a GS Adventure-re is rásülik az “sznob újgazdag” jelzőt, akkor ebből mi lesz? Persze ez, csak itt az irigy Magyarországon látszik ilyennek. A Németeknél inkább örülnek, és gyönyörködnek a szomszéd szép új motorjában. Talán egyszer majd kinőljük! Talán…
Mindemellett, ha jól tudom az országba rendelt összes 1600-os előre elkelt. Most épp nem is lehet venni. Még, hogy felesleges motor!
Persze-persze… már vártam hogy valaki előjöjjön a szokásos sablonos szöveggel: “Mert irigykedsz!” Irigykedik a kedves mamátok térdekalácsa, ha fullra lennék lóvéval sem akarnék ilyen motort magamnak. Egyszerűen csak azért mert ez már mindenről szól csak nem a motorozásról. Persze különbözőek vagyunk és mindenkinek más tetszik. Nekem ez nem tetszik, és miért ne nyilváníthatnám ki a nemtetszésemet? Nem tetszik, mert sok az ilyen-olyan szirszar rajta amit én személy szerint feleslegesnek találok, mert megöli az igazi motorozás fílingjét. Ez egy ilyen világ, ahol kipörgésgátló, parkolóasszisztens, tempomat, menet közben változtatható gyújtástérkép, meg még sorolhatnám mik vannak. Számomra az az igazi járművezetés, ha én vagyok a gép ura, én irányítom, és nem szól bele semmi elektronika. Nem kell sem ABS sem TCS sem más kacat. Nem kell semmi kényelmi extra mint CD-s rádió meg fűtés, meg egyéb, mert a motorozás nem erről szól. Szerintem. A motorozás nálam erről szól:
http://sm-ft-1.jspcdn.com/050101-553/DSC2414.jpg
Nekem eddig csak nakedjeim voltak. Nekem az jön be igazán. Sok mindent próbáltam, semmi nem tetszik annyira. Kipróbáltam egy ilyen GT-t 2 hete. Remélem, egyszer lesz egy belőle otthon is. A plexi tényleg kicsit zajos, de jobb, mint bármi, amivel eddig mentem. Próbáljátok ki, ha tudjátok, megéri. A súly-kezelehtőség arányról annyit, hogy kezesebb, könnyebben dönthető, mint a már teljesen rám szabott Banditom. A tesztútban voltak nyújtott kanyarok is, volt ahol fél kézzel döntöttem, csak gondolni kell rá, és befordul. Az a hang meg, döbbentes. Én korán felváltogatok, nem vagyok egy motorpörgetős típus, ezt meg ahol tudtam, üvegeltem, annyira vadállat jó hangja van. Szóval remélem, nem hoznak ki egy K1600R-t csupaszban, mert akkor végem van.
Nagyapáink is azt mondták, nem az a kirándulás, ha ……….
Olyan világban nőttek fel. A mai gyerekek meg ilyenbe, nekik ez lesz a motorozás. Persze, lehet mondani bármit, én egy felgumipókozott akármivel és ezzel is motoroznék, nekem mindegy, csak motorozzak. Ami van, azzal. Hogy ez a motor másnak ingyen sem kellene? Van akinek meg ez tetszik. Csak akkor sem szólom le más motorját, autóját, feleségét, stb. Engem így neveltek. Csak intelligencia kérdése. Építő jellegű hozzászólás, normális vélemény nyílvánítás, az más. Nekem sem kellene ez a BMW, nekem sem tetszik, de nem is veszem meg és nem kezdem el fikázni. Bírom mikor valaki leírja, mi az igazi motorozás, mi az igazi motor. Szerintem mind az valakinek. Hogy hozzászólok normálisan egy cikkhez, hogy nekem ezért meg ezért nem tetszik, az vélemény nyílvánítás. A fikázás megint más tészta.
Mert ezzel ez nem motorozás? Ki mondja meg mi az? Mindenkinek az amit csinál és azzal, amivel csinálja.
Ezen mindig jókat szoktam nevetni. Csodálatosan vicces, amikor valaki komolyan megmondja a frankót, hogy mi az igazi (…).
Nyilván egy túrázásra optimalizált, kényelmes motor alkalmatlan a tempós haladásra a hegyek között. A képen látható VTR meg látványosan kíméli a csuklót, a derekat, a lábat, főleg egy hosszútávú motorozás alkalmával. A gumipókozott csomaghegy pedig egy roppant igényes megoldás praktikussági, esztétikai (és minden egyéb lehetséges) megfontolás alapján. Mi több az stabil, a motor súlypontját és viselkedését nagyban javítja. LoLz.
Ez a gép bár biztos jó, de nekem nem tetszik (sztem fugly). Mindenesetre nem fogom fikázni, mert nem tellik rá és nem vágyok rá.
Egyébként is: for every beautiful women there is a man who is bored of fucking her..!
Nyilvánvalóan jó kis motor ez és nyílvánvalóan státuszszimbólum (lesz még a nálunk lényegesen gazdagabb országokban is).
Kb. olyan érzés lehet ezzel kirándulni, mint egy 760iL BMW-vel szerpentinezni: jó-jó, hiszen hűt légkondi, ott temérdek erő, vált az automata, nem lötyög ki a kóla és kényelmes a bőr ülés… …de azért csak irígyeljük a srácot mögöttünk a kis fapados E30 -ban, mert neki meg fülig ér a szája minden kanyarban.
De nincs kétségem afelől, hogy nemsokára feltűnnek a kocsik között az ilyen motorok a megfelelő pozícióban levő managerekkel a nyergükben. Felénk is van aki Pan European-nal meg GoldWing-gal jár dolgozni a pesti forgalomban. A pozíció megköveteli…
Szóval a motor biztosan mindent tud amit egy motornak tudnia kell és még kétszer annyit is. De attól még nem biztos, hogy élvezet vele motorozni. Persze az élvezet megítélése erősen egyén függő.
Megint jön elő a státusszimbólum…tényleg eszméletlen élvezetes menni vele. Most komolyan, ha mondjuk Suzuki lenne ráírva és 2.8-ért adnák, fogadok, többen szaladnának venni.
Nagyon szívesen kipróbálnám.
“Megint jön elő a státusszimbólum…tényleg eszméletlen élvezetes menni vele. Most komolyan, ha mondjuk Suzuki lenne ráírva és 2.8-ért adnák, fogadok, többen szaladnának venni.”
Ha a Lamborghini Gallardo-ra Skoda lenne írva és 3.2-ért adnák, fogadok többen szaladnának venni.
Szóval csak a fogalmak tisztázása végett: státuszszimbólum != rossz valami. De én örülök a legjobban, hogy olyan országban ahol a nettó értelmiségi átlagfiztés 140 ezer forint, ott egy 6 milliós (napi használatra egyébként egyáltalán nem való) motor nem számít státuszszimbólumnak.
Státuszszimbólum? Megalománia?
Dehogy. Kis hathengeres pöcsköszörű:-))))
http://www.motorcyclistonline.com/features/v12_custom_kawasaki_2300cc/index.html
http://www.youtube.com/watch?v=djJTQh_RMVQ
80-as években volt már hasonló széria hathengerese a Hondának meg a Kawának is. Nincs sok új a nap alatt.
http://www.cbx6.co.uk/
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_z_1300_1980.php
Jah, és még ezt is turbóval: http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/kawasaki-kz-1300-turbo-86204
“ott egy 6 milliós (napi használatra egyébként egyáltalán nem való) motor nem számít státuszszimbólumnak.”
Nem értünk egyet, dehát így színes a világ :-) Én pl nem engedhetném meg magamnak, de az ára nagyjából rendben van. Új modell, Egy FJR vagy Pan 4.5 milla, ez azoknál mindenben többet tud.
Napi használatra meg simán vállalnám, a két dobozával kb olyan széles, mint mikor felakasztom a banditra a kappákat.
Azt a részt meg tudod magyarázni, hogy miért nem való egyáltalán napi használatra?
Szerintem ha veszek rá egy topcase-t és otthon hagyom a két oldaldobozt, minden további nélkül tudok vele közlekedni akármilyen nagyvárosban.
Persze tudsz közlekedni, senki sem állította, hogy nem lehet. De nem oda való. De ez egy nagy tehén. Nehéz, nagy és drága. Kevés embert tudok elképzelni aki ezzel bemenne két teherautó közé anélkül, hogy ne lebegne a lelki szemei előtt a fényezés és a tükrök ára. Vagy ott merné hagyni a nyugati előtt egy délutánra úgy, hogy ne gondolna rá fél óránként, hogy vajon ott van-e még, egészben van-e ott vagy már rátolatott egy Zsuk…
De ha csak abba a gondolsz bele, hogy álló kocsisorban szeretnél az egyik felezővonalról a másikra átmenni, hát abban a szituban sem ez a legmegfelelőbb gép. Persze vannak szent őrültek, akik élvezik a szopást (én is egy 1250-es bandittal járom a várost nap mint nap), de azért ez nem mérvadó.
Kezeljük helyén a dolgokat: ez a motor arra való, hogy a papa felül mamával, megrittyentik a dobozokat és szállodáról szállodára bejárják Európát. És ez akkor is így van, ha egy maharadzsa trágyát szállít vele, vagy ha Ede a szuperbike VB-n indul vele, esetleg a Béla ezzel futárkodik.
Van egy barátom, aki egy IFA méretű teherautót vásárolt magának pár éve és azzal jár naponta (itt pesten belül). Imádja. Baromi nagyokat szop vele, de imádja. Tehát – vonhatjuk le a következtest: mivel a Bence képes vele járni naponta dolgozni a belvárosba, ezért az egy oda való jármű. Hát nem…
Mint a BMW majd minden típusa ez is eléggé megosztó modell lett. Hogy miért vagy mitől azt lehetne fejtegetni, bár nem sok értelmét látom. A BMV nem a szerpentinen kanyarvadászóknak, sem pedig a városokban szupermotóval randalírozóknak szánta ezt a motort, de tartok tőle, hogy kevés csopis is lesz aki esetleg ilyenre vált.
Viszont akik nagy túra motorokkal jártak eddig is azok lehet elgondolkodnak majd rajta, hogy érdemes lesz-e váltani.
Az én motoromon semmiféle elektronikus kütyü sincs (az injektort leszámítva) és nem is próbáltam még olyat amin van, ezért meg nem mondom, hogy felesleges-e vagy sem, az viszont biztos, hogy nélkülük is el lehet motorozni simán.
Nagyvárosban közlekedésről annyit, hogy ha megengedhetném magamnak ezt a BMW-t (meg is fogom, fő az optimizmus) akkor mellete tartanék egy városi kanyarvadászt is. Miért töretném össze a nagy vasat mikor a kicsivel is beérik a négykerekű esernyővel közlekedő honfitársaink . Erre már csak akkor ülnék föl, miután a bepakoltam mindent, menyecske hátra és irány az alpok. Pisálni is csak egyszer állunk meg.
Ezt sem értem: “A BMV nem a szerpentinen kanyarvadászóknak … szánta ezt a motort”
Miért nem? Próbáltad szerpentinen?
Én igen… Ami ennél könnyebben fordul, az konkrétan csal.
Én is ezért tartom továbbra is, hogy bárhol vállalnám. Mert próbáltam. Bárki megteheti. A tesztút végén mondtam is figurának, hogy ha azt mondaná, hogy ez igazából 170 kiló, én elhinném.
“Eko első szavaival tudom leírni az összképet róla, amikor egy 170 kilométeres karikáról visszahozta a motort: “Nagyon csalódott vagyok. Igazságtalan az élet… Miért nem lehet nekem ilyen motorom???”
Na, vazze’!!!
Én meg nagy izgalommal várom, hogy vasárnap mehessek kipróbálni az R1200R-t, erre elveszitek tőle a kedvem.
Holnap le is mondom.
Na jó, csakk vicc volt, ki nem hagynám!
nekem tetszik és el tudnám viselni, nagy kényszer árán rá tenném a fenekem, hétköznap, hétvégén, nappal vagy akár este is.
Én a kanyarvadászt konkrétan azokra a srácokra értettem, akik azért élnek halnak, hogy a kedvenc szerpentinüket minél gyorsabban szeljék át. Elhiszem, hogy könnyen fordul ez amotor, de kétlem, hogy ugyanazzal a pilótával ne lenne olyan motor, ami ettől is gyorsabban képes áthaladni ugyanazon a szerpentinen.
És, hogy élvezet vele kanyarvadászni egy szerpentinen? Már hogy a viharba ne lenne az, az még egy babettával is nagy élmény, igaz azzal csak lefelé 🙂
Én vágtam mit írtál, és igen, van olyan is.
Egy másik teszt videó:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/motoros_tura/bmw-k1600-gt-gtl-teszt-83547
Ha gond, hogy ideírtam, töröljétek!
Karesz: egy R1200R-t én is bevállalnék, az közel áll a lelkivilágomhoz.
A sportmotoron egyszer egy hírhez belinkeltem egy videót, mert arra lusták voltak, hogy rákeressenek. A hsz-omat törölték és köszönet nélkül beszerkesztették a cikkbe.
Ez itt nem szokás.
Pedig nem rossz ötlet!
Amúgy ma voltunk egy Honda tesztnapon, ahol Benkő Zsolti mutatta a GT-vel Kakucson készült képeit. Rendesen térdepelve… Azt mondta, ennél könnyebben még szinte semmivel nem ment ott gyorsan. Pedig oda aztán annyira sem való, mint városba.
Csak azért írtam, mert Eko-nak R1200R motorja van, ha jól tudom.
Mackó: na vajon miért nem lepődök meg?!
Egyébként meg le akartam írni, hogy mekkora-szar-má’-kerózni-se-lehet-vele ()… Erre: Chris Teach McNeil…
Azokból a kakucsi képekből szivesen mégnéznénk párat mi is:)
Hol tudjuk ezt kihasználni. Mert ugye vontatni nem tudunk vele.
Fölöslegesnek tartom ezeket a nagy típusokat, csak hát ugye vannak emberek, akik igényt tartanak arra, hogy nekik még nagyobb legyen, mint a szomszédé, a lámpánál mellettem álló emberé. még nagyobb presztízzsel.
Én azt gondolom, hogy az 1200-1300-as ok már bőven elegendőek bármiféle dologra. És valamiért nem tud meghatni, hogy ezek a gépek jobbak bármilyen formában is. Agyba- főbe nyomatják a tesztekben a marketinget. Azt gondolom, hogy az veszi meg akinek mondjuk tetszik maga a motor, a soros hathengeres konstrukció. És ezt tökéletesen meg is értem. De a porhintés az 1600-os ról. Elég lett volna 1200-is. Hol lesz a vége? 2500ccm-nél. Mert mondjuk az 6. ban is elforgatja a kereket?! Az 1600-as pedig csak 4.ben.
Nekem egy 600-asom van és túrák során semmiben nem szenvedek hátrányt a nagyobbakkal szemben. Sőt ahová az én fz6-osommal bemegyek, mondjuk Erdélyben, (ismeri mindenki az utakat). Ott a nagyok csak botladoznak. És nem gondolom, hogy az 1600-os motorjuk előnyükre válik.
üdv.
Ez jól sikerült.
A szöveget a world-ben ellenőriztem le és onnan másoltam. Valószínűleg ez okozta a hibát.
Úgy látom a htmlspecialchars itt nincs használva.