A Honda - szokásához híven - idei sajtótájékoztatóját is korán, a tavasz első napjain tartotta, ezúttal a Hungaroringen. Még az árakat is megtudtuk.
Három modellt hozott el a márka, amely tavaly a válság ellenére is kiválóan szerepelt hazánkban is. A CBR125R-t, a CBR250R-t és a CBR600F-et ismerhettük meg. Tesztvezetésre is volt lehetőség, amellyel nem állt módomban élni, de a modellek tesztelésekor minden részletre ki fogunk térni.
CBR125R
A CBR125R tipikusan az a motor, amiről csak vékonyabb gumijai árulják el, hogy mindössze nyolcadliteres erőforrás dolgozik benne. A DN-01 által felvezetett, VFR1200 által ismertté tett új dizájn, valamint a gondos kialakítás valóban nagymotoros megjelenést kölcsönöz az elsősorban fiatalokat célzó motorkerékpárnak.
A gyár célja egy sportos, de komfortos, minden nap használható, gazdaságos motor megalkotása volt. Az elődmodellhez képest változtattak az üléspozíción, a magasság most 739 milliméter. A vezető új műszeregységnek, az utas komfortosabb ülésnek örülhet. Ahogyan az új modellnél dukál, némiképp szebb nyomatéki görbét, és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást produkál a tízezren 13 lóerőt szolgáltató erőforrás. A mindössze 137 kilogramm saját tömegű motorka tankját 3 literrel megnövelték, így 13 liter benzinnel és az alacsony fogyasztással nem kell benzinkútról-benzinkútra menni egy hosszabb túra során sem.
Ára: 880 000 Ft (bruttó, regadóval)
CBR250R
A 250R egy teljesen új fejlesztés, amely a bátrabb kezdőket, vagy a racionálisabb gondolkodású haladókat célozza. Pozíciója szerint „szórakoztató és elérhető”, azaz egy olcsó és sportos allroundert enged sejtetni az ígéret. A 161 kilogrammos motorkerékpár esetében a praktikumot és az utast is figyelembe vették, így tárolórekesz és utaskapaszkodó is helyt kapott. Az erőforrás 26 lóerőt ad 8500-as fordulaton, illetve 28,8 newtonméter nyomatékot 7000-en. A szintén 13 literes tankkal szerelt motorkerékpár hatótávja 350 kilométer, amely remek gazdaságosságról árulkodik.
Az erőforrás egyébként úgynevezett offset, vagy eltolt hengeres kialakítású, amelyet majd a teszttel együtt bemutatunk. A motorban nem kevesebb mint 27 szabadalmat mutatott be a Honda, így a kifinomult szerkezet szervizperiódusa 12 000 kilométerre alakult.
Ára: 1 148 000 Ft (bruttó, regadóval)
CBR600F
Minden motoros ismeri a CBR600F-et, a Honda rengeteget értékesített belőle világszerte. Pedig a kihívás, amelynek meg kell felelnie igen sokrétű. Egyfelől szupersport géneket kell mutatnia, erősnek, könnyen kezelhetőnek, de kényelmesnek kell lennie, mindezt megfizethető áron. Tipikusan az a motor amitől elvárjuk, hogy tökéletesen teljesítsen szerpentineken és városi ingázáskor is.
A sportmotorokhoz képest felegyenesedettebb üléshelyzetnek köszönhetően a hosszabb túrák sem fárasztóak, ahol a jól kialakított szélvédelem is jól jön. A CBR600RR blokkjából 102 lóerősre szelídített erőforrás nyomatéki görbéje lapos, így minden fordulaton kiszámítható erőt kapunk. A 800 milliméteres ülésmagasság és a 206 kilogrammos menetkész tömeg pihentető motorozást ígér a 12 000 kilométeres szervizperiódussal büszkélkedő középkategóriás ikon nyergében.
Ára: 2 348 000 Ft (bruttó, regadóval)