A hideg elől a meleg szobába menekülve, egy karosszékben, fotelben, esetleg a TV előtt ülve felmerülhet a kérdés: ki az a bolond, aki motorra ül ilyenkor. Hiszen két keréken közlekedve az ember ki van téve az időjárás viszontagságainak, a jármű fizikája és a védelmi eszközök behatárolt mivolta miatt veszélyes is. Nyilván akit már megcsapott a kipufogó füstje, annak nem kell magyarázni a dolgot. Mindenki mást keres a motorozásban. Íme néhány példája ennek a szerelemnek.
A sportmotorok menetteljesítménye, hihetetlen dinamikája és kezelhetősége sokakat bűvöletbe, rosszabb esetben bűnbe ejt. Ha őszinték vagyunk, ezek a gépek nem valók közútra, kihasználni őket igazán csak versenypályákon lehet. Szerencsére egyre több sportmotoros rájött-rájön erre, sokuk már nem is motorozik közúton. Az alábbi film az Amerikai Motoros Szövetség, az AFM által szervezett klubversenyek 2010-es szezonjának ünnepélyes évértékelőjére készült. A képek és az angol motivációs szöveg jól adja vissza, mi is az a versenyszellem.
Nem rajongok túlságosan sem a márkáért, sem a stílusért, mindenesetre az alábbi Harley-Davidson reklám szerintem a legjobb, ami cruiseres témában született. Ez a stílus kevésbé szól a technikáról, sokkal inkább a tradícióról, a „csapatról” és a milwaukee-i legendáról. Motoros „hiszekegy” harley-s módra.
Se szeri, se száma az interneten a motoros túrákról készült videóknak. Ha eltekintünk a kis hengerűrtartalmú gépektől, amelyek sok fejlődő országban a közlekedés alappillérét jelentik, akkor talán a legnagyobb számban a túrázók képviselik a motorosokat. Igazából nem is kell itt a célirányosan fejlesztett böszme túramotorokra és tulajdonosaikra gondolni, a túrázás valójában nem függ a motor stílusától (bár a kényelmi szempontok azért nem mellékesek egy hosszú távú úton). Az alábbi kép évek óta az egyik kedvencem, tömören fejezi ki, miért is visel el az ember évközben annyi kellemetlenséget.
Végül íme az a videó, ami miatt a cikk született. Valójában ez egy reklám, amely egy tajvani bank számára készült „egy igaz történet” alapján. Az öt tajvani apóka új értelmet ad az „öreg motoros” kifejezésnek. A csapat átlagéletkora 81 év, van köztük halláskárosult, daganatos beteg, hárman szívbetegek, valamint egytől egyig ízületei gyulladástól szenvednek. Nem az a társaság, akiknek az ember tiszta szívvel javasolná a motorozást. Azonban a vér nem válik vízzé, s bár a társaság kenyere javát megette, életük hamvadó lángjára fittyet hányva újra motorra ülnek, fiatalságukat, emlékeiket és a szebb napokat üldözve. A féléves felkészülés után a kis csapat 1139 kilométert motorozott két hét alatt Tajvanon. Maguk az alkotók is felvetik a kérdést: miért élünk.Örök igazság, hogy az élet csak annyira értékes, amennyire álmainkat üldözve megtöltjük azt tartalommal.
Zárógondolatként soraimat a magyar motorosok hiszekegyével fejezem be.
Hiszek egy motorban, hiszek egy pályában,
Hiszek a féktáv örök igazában,
Hiszek a Magyar motorsport feltámadásában.
Ez az én vallásom, ez az én életem,
Ezért a bőrdzsekit vállaimra veszem,
Ezért magamat a motorra feszíttetem.
Szeretném harsogni kétkedők fülébe,
Szeretném égetni reszketők lelkébe,
Lángbetűkkel írni véres magyar égre:
Ez a hit a fegyver, hatalom és élet,
Ezzel porba zúzod minden ellenséged,
Ezzel megválthatod minden szenvedésed.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
olyan, mint a drog
‘we believe that cowboys had it right’ .. +1, bárcsak lenne visszaút.
Lehet élni motorozás nélkül is.
De minek?
A Tajvanos videó nagyon tetszett….eszembe jutott milyen jó is lenne már motorozni végre…
Jöjjön már a tavasz
Szabadság. Szeretem.
Ma már nem nagyon tudom elképzelni az életemet nélküle…
Pár éve télen nagyon elborultam itthon valamin, és úgy döntöttem, motorozással fogom oldani a feszültségem.
Kimentem a motorhoz, ami kb 50 méterre van a kaputól. Amíg odaértm konkrétan háromszor estem el gyalog, olyan jég volt. Káromkodtam egy olyan 10-15 percet és beláttam, hogy most nem kéne motorozni menni.
Nem is tudom miért írtam le. Szóval én is szeretek motorozni. És várom a tavaszt.
TeeJay !
Ez nagyon szép.
Megmondom nektek őszintén, kicsordult a könnyem.
Valahogy így tudom én is magam elképzelni.
32 év folyamatos motorozás felé tartok és ahogy egyre jobban öregszem és egyre nehezbb a motorozás, többször azon jár a fejem hogyan lesz pár év múlva.
Még a nejemmel is megbeszéltem, hogy a fejfámon egy motor lesz.
Igen rengeteg gyönyörű emlék, a fiatalság, az élmény, és bizony nekem is van már sajnos motoros társam aki rákban meghalt.
Gyönyörű volt és találó volt a videó.
Nos, én az adatlapomon leírtam, hogy miért szeretem. De ezt nem is lehet olyannak elmagyarázni, aki soha nem próbálta.
Tényleg jók a videók. A sportmotorok, a pályázás nem az én műfajom, de mégis megérintett a róluk szóló vidi.
Köszi nektek. És most már tényleg jöhetne a tavasz.
Ez szép volt,TJ.
Tetszett,hogy összehoztad a három társaságot.
Köszi.
Nos, én pont azért csinálom amit a work-ös kép ábrázol.
A motorozás olyan mint a halál és a hasmenés:
Ha menni kell, hát menni kell.
Csak az kérdez ilyet, akinek gőze sincs a motorozásról. Nekem szerencsém volt. Katonaként két évig motoros forgalomszabályzó – forgalomirányító – voltam télen-nyáron.
Üdv
Van aki iszik, van aki félre b…ik stb
én motorozok nekem ez az amitól jól érzem magam.
Ezt érezni kell! Mikor nem birod már , és eridben bizsereg a vér. Érzed menned kell már! CÁR