Kedden kezdődött a motoGP hivatalos három napos tesztje a sepangi pályán, Malajziában. Az év eleji tesztelések általában csak az új alkatrészek, beállítások kipróbálására szolgálnak, de a nyilatkozatok ellenére mindenki próbál a leggyorsabb lenni. Messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni, a szezon közben is rengeteget fejlesztenek a csapatok, de a tavalyi Yamaha dominancia után meglepő, hogy a Honda ennyire erőfölényben volt rögtön a szezon elején. A Rossi-Burges páros év eleji nyilatkozataiban idei legfőbb ellenfelének Stonert nevezte meg, nem a jelenlegi világbajnokot, Lorenzót. Nyilván a már jól bevált Rossi-féle pszichológiai hadviselés egyik megnyilvánulásának is felfoghatjuk ezeket a nyilatkozatokat, hiszen Lorenzónak nagy szerepe volt abban, hogy Rossi végül átigazolt a Ducatihoz.
A tény azonban tény marad, Stoner 2007-ben még a szakértőket is meglepte parádés szereplésével. Bár sokan kritizálták teljesítményét, felemlegetve az elektronika erőteljes használatát, az igazság az, hogy az utóbbi években csak neki sikerült jól mennie a Ducatival. Az első napi eredmények azonban Rossiékat igazolták, Stoner jelentős előnnyel nyerte az aznapi „versenyt”.
Az 1. nap eredményei:
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 2m 1.574s (52 kör)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 1.977s (44 kör)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 2m 2.024s (61 kör)
4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2m 2.295s (52 kör)
5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 2.332s (29 kör)
6. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 2m 2.422s (65 kör)
7. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 2m 2.483s (65 kör)
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2m 2.507s (57 kör)
9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2m 2.514s (60 kör)
10. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 2m 3.152s (63 kör)
11. Kosuke Akiyoshi JPN Honda Test Rider 2m 3.224s (49 kör)
12. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2m 3.365s (30 kör)
13. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 3.508s (65 kör)
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 2m 3.695s (63 kör)
15. Hector Barbera ESP Aspar Team 2m 3.767s (59 kör)
16. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 4.009s (62 kör)
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 2m 4.238s (64 kör)
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2m 4.470s (52 kör)
19. Bike #T1 JPN Yamaha Test Rider 2m 4.717s (58 kör)
20. Bike #T2 JPN Yamaha test Rider 2m 5.235s (48 kör)
A második napon is egy Honda volt a leggyorsabb. A sepangi tesztsorozat általában rossz időjárási körülmények között zajlik, mégis, Pedrosa, aki egyébként nem is szokott jó eredményeket elérni a szezon elején, most a leggyorsabb volt a szerdai napon, előnye nagyobb volt, mint Stoneré előző nap. Ami még figyelemre méltó, hogy a tavalyi év újonca Ben Spies, milyen előkelő eredményt ért el.
A 2. nap eredményei:
1. Dani Pedrosa Honda 2m00.770s
2. Casey Stoner Honda 2m01.434s + 0.664s
3. Ben Spies Yamaha 2m01.508s + 0.738s
4. Andrea Dovizioso Honda 2m01.512s + 0.742s
5. Marco Simoncelli Gresini Honda 2m01.522s + 0.752s
6. Hiroshi Aoyama Gresini Honda 2m01.534s + 0.764s
7. Jorge Lorenzo Yamaha 2m01.563s + 0.793s
8. Alvaro Bautista Suzuki 2m01.687s + 0.917s
9. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 2m01.722s + 0.952s
10. Hector Barbera Aspar Ducati 2m02.093s + 1.323s
11. Nicky Hayden Ducati 2m02.379s + 1.609s
12. Randy de Puniet Pramac Ducati 2m02.426s + 1.656s
13. Valentino Rossi Ducati 2m02.597s + 1.827s
14. Kousuke Akiyoshi Honda Test 2m02.619s + 1.849s
15. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m03.032s + 2.262s
16. Loris Capirossi Pramac Ducati 2m03.047s + 2.277s
17. Karel Abraham Cardion Ducati 2m03.466s + 2.696s
18. Toni Elias LCR Honda 2m04.026s + 3.256s
A harmadik napon tesztelés ide-vagy oda, a versenyzők kemény köröket futottak, azonban a szerencse nem pártolt el a Hondától. Ezúttal ugyan nem egy gyári versenyző volt a leggyorsabb, de a Gresini privát csapat és Marco Simoncelli révén ismét egy Honda végzett a képzeletbeli dobogó legfelső fokán. Az sem mellékes körülmény, hogy a leggyorsabb köridőket szülő harmadik napon az első hét leggyorsabb versenyző közül öt Hondával rótta a köröket.
A 3. nap eredményei:
1. Marco Simoncelli Gresini Honda 2m00.757s 42
2. Casey Stoner Honda 2m00.811s + 0.054 42
3. Jorge Lorenzo Yamaha 2m00.845s + 0.088 46
4. Andrea Dovizioso Honda 2m00.945s + 0.188 51
5. Ben Spies Yamaha 2m01.002s + 0.245 60
6. Dani Pedrosa Honda 2m01.241s + 0.484 44
7. Hiroshi Aoyama Honda 2m01.353s + 0.596 63
8. Nicky Hayden Ducati 2m01.534s + 0.777 60
9. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 2m01.651s + 0.894 32
10. Valentino Rossi Ducati 2m01.842s + 1.085 52
11. Hector Barbera Aspar Ducati 2m02.030s + 1.273 42
12. Loris Capirossi Pramac Ducat 2m02.057s + 1.300 48
13. Randy De Puniet Pramac Ducati 2m02.159s + 1.402 57
14. Karel Abraham Cardion Ducati 2m02.645s + 1.888 29
15. Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 2m02.717s + 1.960 44
16. Toni Elias LCR Honda 2m02.916s + 2.159 55
17. Kousuke Akiyoshi Honda 2m03.452s + 2.695 3
18. Noburu Aoki Suzuki 2m04.700s + 2.943 46
Idén ismét tizennyolc felső kategóriás GP versenyt élvezhetünk, a 800-as éra utolsó szezonja a március 20-i qatari éjszakai versennyel kezdődik. Bár a videókon is megörökített Yamaha tesztelés nem hozott tesztgyőzelmet, azonban pontokat csak a versenyhétvégén osztanak. Egy biztos, a jelenlegi bajnoknak idén nehéz dolga lesz egy újra magára találó erős Hondával szemben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az 500-as és a 990-es időszak utolsó évadjában egy-egy hondás lett a világbajnok – idén a 800 érának lesz vége…
Az első teszten tarolt a Honda,nagyon erősnek tűnnek.
De várjuk meg az első verseny végét,mert akkor derűl ki a tényleges erősorrend.