Ha valaki már bebarangolta a müncheni BMW múzeumot, a BMW motorgyár légifotóját is megszemlélte és amit csak lehetett, elolvasott a bajorok motorkerékpár gyártásáról, akkor nem marad más hátra, mint bebarangolni a spandaui gyárat. A 60-as évek második felére a bajorok müncheni gyára elérte kapacitásának határát. Ugyan eredetileg egy új üzem megépítését tervezték, de végül a pénzügyi gondokkal küzdő Hans Glas GmbH nevű cég felvásárlása mellett döntöttek annak nagyméretű épületei miatt. Az átépített dingolfingi üzem mára a BMW legnagyobb autógyára. A helyhiány megoldásának egy másik lépése volt a motorkerékpárok gyártásának áthelyezése, 1969-ban a müncheni cég Berlin-Spandauba költöztette a kétkerekű masinák előállítására szolgáló gyártósorokat. Az új üzemben indult a /5-ös modellek gyártása, a háború után először ekkor látott napvilágot egy újabb 750-es modell, az R75/5. A már ekkor is jelentős történelemmel bíró bajor motorgyártás berlini újjászületése 400 alkalmazottal, és napi 30 példány legyártásáról szóló termelési tervvel kezdődött, de mára a világ egyik legjelentősebb motorkerékpár gyárává nőtték ki magukat. Az alábbi videók elkészítésének apropója a BMW legújabb zászlóshajóinak, a K1600-as modellek gyártásának bemutatása. Idegenvezetés és kommentár nincs, de azt hiszem, hogy ez a ritka, egy órás virtuális gyárlátogatás így is élvezhető lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Get the latest news, pr-articles and advertisements on all BMW-riding!”
🙂
Ennek mintájára, csak motorokkal:
http://www.bmwblog.com/
De ennyire azért nem nyíltan:
http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/
:-)))
Bár godofspeed nem vádolt semmivel, beírása kapcsán egy rövid expozéban szeretnék válaszolni a BMW hírek kontra médiumok témakörre, amolyan index szájbarágó stílusban.
- Megvett titeket a BMW mi, azé van ennyi BMW hír?
- Sajnos nem vett meg. Bár megvenne… Ugyanolyan konstrukciókban hirdet nálunk, mint a többi hirdető. De ha el tudod intézni, hogy megvegyen feltétlen szólj, még jutalékot is kapsz.
– Na de több BMW-s hír van mint a többi márka, ezt ne tagadd!
– Több van, valóban. Nem csak itt, máshol is.
– Akkor BMW buzik vagytok, azé írtok ennyit!
– Maci kedvenc márkája a BMW, de ezzel kisebbségben van, és a hírek zömét nem ő írja.
– Akkor simán buzik vagytok.
– Nem vagyunk buzik.
– Na, akkor miért van több BMW hír?
– Azért, mert a BMW Magyarországon és világszerte sokkal erőteljesebben foglalkozik a PR-ral, mint más cégek. Ha valahol történik bármi, amihez akárhogy is köze van, akkor abból sajtóhírt csinál. Nem akarok ujjal mutogatni, de itthon ebben a tekintetben különösen erősnek tűnik, mert a többiek a nulla és a gyenge között helyezkednek el ebben a tekintetben.
– De mér kell már ennyi BMW hírt átvenni?
– A nagyobb híroldalak, mint mi is, naponta többször frissülünk. Abból a hírfelhozatalbol dolgozunk, ami van, és csak azért nem fogjuk diszkriminálni a BMW-t, mert jól csinálja a PR-t. Jelen esetben egyébként talán nem annyira érdektelen a világ egyik legnagyobb motorkerékpár gyárában készült felvételeket nézegetni, független a márkától.
– De engem nem érdekel a BMW.
– Próbálj meg ne rákattintani a BMW-s cikkekre! Tudom ez nem egyszerű, mert az ember természeténél fogva kattint. Nagyon jó lelki támaszt adhat ehhez két profi, akik hasonló témát vittek csúcsra:
LoLz.
A buzi-e vagy dolog teljesen offtopic, egyébként meg “és ha igen akkor mi van”, vagy ”mér, teccek neked cicafiú?” és téma lezárva A fő homofób pedig én vagyok. Motorilag is. Vesszen minden neonszínű műanyag.
Le a kalappal!
Feldobtad a napomat!
A Videó(k) meg érdekesek volt(ak).
Nagyon jó kis promo.
Minden gyár előtt szabad a pálya,tessenek kiadni hasonló anyagokat!
De tényleg, ha a cikk nem is túl érdekes, mint ez is a kommentek mindíg megmosolyogtatnak.
Ellentpontként: Ural gyár.
A két gyár között néhány, nem elhanyagolható különbséget vélek felfedezni:
1. Németországban gyűlölik a természetet, ezért levágták az összes füvet a gyár körül. vagy tartanak a kullancsoktól, az is lehet. Ezzel szemben az oroszoknál minden olyan természetes. Még a szerelő hölgyek bajuszkája is.
2. A németek nem bíznak magukban, ezért mindenféle gépeket alkalmaznak, amiket aztán jól lehet hibáztatni, ha elbaxnak valamit. Bezzeg a muszka-szaki kézzel tekeri a menetet és bőszen, sőt büszkén kalapálja össze az öntvénypárokat, felvállalva a kétkezi termeléssel járó fizikai és lelki terhet, megpróbáltatást!
3. Nem utolsó sorban Berlinben a következő mindat hangzik el műszak végén: “Já, herr hogyishíjják, das war egy zeer eredményes tág, wir géen azonnal cum söröző und legurítunk ein grósz lugyfusz bírt, az egymilliomodik motorrád tiszteletére”
Ezzel szemben keleten: “Kóóóljaaaaaa!!!! Igyiszjudá, pacsemú beidult a pérvüj motor tíz év után bozsemoj, hozdavodkááááát”
Ezek után sokkal jobban tisztelek egy Uralt ha müködik, mint egy BMW-t!
Uralnál a szelephézag-állítás is úgy kezdődik: végy egy kalapácsot…
Különösen a 2/5 tetszik!
Csillog, ragyog minden, rend, tisztaság mindenhol, csakis a pontosság, a híres német precizitás… ez már garancia, fél siker…
Segédeszközök, célszerszámok minden kritikus mozdulathoz, az egész folyamat teljesen legépesítve, célgépek mindenre… minden kéznél, de semmi sincs útban… hibalehetőségek szinte eleve kizárva…
Mindenki tudja a dolgát, százszor begyakorolt mozdulatok, semmi kapkodás, nem várakozik és nincs túlterhelve senki… senki nem hibázik!!! külön tetszik: tiszta kezek… semmi nem koccan semmihez, még a kalapács a helyére tételekor sem!
Ezért van észrevételem is: kézzel kell feltenni a sorhatos hengerfejet???
Amit hiányoltam: szerettem volna látni az öntőüzemet, ahol pl. a blokk, a hengerfej készül, vagy ahol a főtengelyt öntik, kovácsolják, edzik… (de lehet, az az igazi üzemi titok)
Köszönöm a tudósítást!
Nagyon komolyodik az elhatározásom, (a vara után) a következő gépem egy boxi lesz!