Ducati V1

Átépítés
2010. december 30., csütörtök - dani

A motorátépítés gyönyörű feladat és úgy látszik, még ma is van új a nap alatt.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (11 hozzászólás)

Helmets on -

“Az is kérdéses, hogy a felső hengernek átalakította-e a vezérlését Bart, mert ha a felesleges két ütem bennmaradt, az jelentősen rontja az egész rendszer hatásfokát.”

 

Szerintem nincs felesleges 2 ütem mivel ha csak egyszer szívna akkor a teljesítménye a fele lenne az eredetinek nem pedig 15LE-vel több.

2 fordulat alatt 2-szer szív és “túltölti” a mnkahengert mint egy turbós, kompresszoros motor.

 

 

 

 

 

 

 


dani -

A felső henger kompresszorként működik. A kompresszornak két üteme van:1. a dugó lefelé mozogva beszívja a levegőt. 2. a dugó felfelé mozogva kifújja a levegőt.

Ha az eredeti négyütemű vezérlés maradt, akkor beszívás után még jár egy felesleges fordulatot, a sűrítését és a munkavégzését. Ez kompresszor üzemmódban teljesen felesleges, sőt káros, hiszen egyfelől teljesítményt emészt fel, másrészt egy fordulat munka légszállítés szempontjából kárba vész. 

Beszélgettem erről egy barátommal és oda jutottunk, hogy valószínűtlen, hogy az eredeti vezérlés maradt volna a felső hengerhez. Minden bizonnyal készült egy új vezérlés más bütyökprofillal. Sőt a felső henger  vezérműtengely áttételezésén is változtatni kellett, minden bizonnyal 1:1 áttételűre alakították. (tehát minden főtengelyfordulatra egyet forog)

Az alsó henger minden bizonnyal ugyanúgy működik, mint eredetileg, azzal a különbséggel, hogy a levegőt egy intercooleren keresztül a nagynyomású légtratályból kapja.

 


Helmets on -

Szerintem se valószínű hogy meghagyott egy üresjáratot…

Úgy a logikus hogy 2 fordulat alatt 2-szer tölti fel a légtartályt.

 

 


eko -

 Egy kéthengeres motor egyik hengerét feláldozzuk, azért, hogy kompresszort csináljunk belőle, s a maradék egy hengerbe belepréseljük a levegőt, hogy kábé ugyanolyan erős motort kapjunk. Ráadásul a dugattyús kompresszor az egyik legrosszabb hatásfokú szerkezet így az egész rosszabb hatásfokkal üzemel, mint a kezdeti alap.

Nem beszélve szegény dolgozó henger megnövekedett igénybevétele miatti élettartam romlásáról..
Jobban járt volna, ha azt a 15 lóerőt valami finom kis tuninggal  ügyeskedi ki.
Sok hűhó semmiért. 
Köszönjük Emese!  Ezért kár volt.


Quattroman -

Dani

sokkal valószínűbb hogy a töltőhengernek teljesen megszünt a vezérlése és membránszelepeket kapott. teljesen felesleges energiát pazarolni a nyitás-zárásukra, megteszi ezt a légáram is…

sok évvel ezelőtt már csinált egy osztrák srác, egyhengeres kétűteműt megfejelve egy négyütemű rotax fejjel, a forgattyúsházban elősűritett levegő “várakozott” a szívócsőnél a henger feltöltésére.


XYZ -

Mint technikai érdekesség oké a gép,de szerintem is több értelme lett volna a V2 blokkot tuningolni azért a 15 paciért.


magyarmotoros -

viszont rengeteg előnye van.a levegőrendszerre csatlakoztatható:légkürt,sűritettlevegős kéziszerszámok,festékszóró pisztoly ,és a fékrendszert ki lehet egésziteni ifa főfékhenger fékrásegitővel.boldog új évet Minden motoros Testvérnek!


mpali35 -

pedig az gyakram megtorténik, mindha lettek volna hasonlo elven mukodo automotorok, a 6 hengerbol 2 kompresszorként mukodott, s toltotte a másik 4et. Csak éppen zsákutca volt, mivel léteznek sokkal jobb hatásfoku kompresszorok is, mint amit ez a megoldás ad. Szerintem is felesleges volt tornie magát az alkotonak, hacsak nem szorakozásbol, technikai kuriozumként, vagy csak kihivásként tette ezt egy Ducatival.

Valamire jo lessz, nehezék, alátét, akármi….


eko -

 

 Egy ismerősöm szokta mondani:

“Nem rontottam el, csak majd jó lesz valamire!..”


Végül is semmi bajom azzal, hogy valaki próbálkozik.

Azzal sincs, hogy nem sikerül elsőre..

De hogy nem kis energiát fektet abba, hogy megjelenjen az interneten annak bizonyítéka, hogy hiányzott az általános iskolai fizika órákról…

Nos erre nem tudok semmilyen enyhítő körülményt felhozni..


Helmets on -

eko

 

Szerintem rosszul közelíted meg a dolgot.  Nem azért csinálta hogy jobb legyen, csak úgy összehozta mert érdekes és elmondhatja hogy neki ilyenje van…

Ez is érdekes, bár nem tudom mennyire olyan a hatásfoka mint amennyire mondják:

 

http://www.autopro.hu/fejlesztes/zold-pont/Kethengeres-ketutemu-Scuderi-motor-a-FISITA-n/835/

 

Kétüteműként talán több értelme van a feltöltésnek mert minden fordulatra van munka.

 

http://www.freepatentsonline.com/6571755-0-large.jpg

 

Ennél meg talán annyi az előny hogy jobb a kenés, mintha a forgattyúsházba szívna…


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


KIZS -

Én ezt már olvastam valahol még régen: totalbike.hu/hirek/2009/01/12/kompresszoros_egyhengeres_ducati/


Előző bejegyzés

Videók az ünnepek után

2010. december 28., kedd
Videó

Következő bejegyzés

A Porsche fekete lova

2010. december 31., péntek
Custom

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt