Tavasszal hallhattunk egy pletykát, amely szerint a Bajaj átvenné a KTM többségi tulajdonát. Ki tudja, talán csak tőzsdei spekuláció lehetett, de a hírnek volt akkora jelentősége, hogy a KTM is megszólalt az ügyben és cáfolta azt. Akkor a Bajaj csak mintegy 32 százalékos részesedéssel rendelkezett a KTM részvényeiből, azonban azt szép csendben 35,67-re növelték az indiaiak. Akarom mondani 38,08%-ra. A hét eleji gyorsjelentés szerint ugyanis a Bajaj legutóbbi akciójával már ekkora tulajdonrészt birtokol a mattighofeni cégben.
Persze a két gyártó szoros együttműködése közismert, a KTM 125 Duke is az indiai befolyásról árulkodik. A hírek szerint a nyolcadliteres gépet az indiaiak fogják gyártani és értékesíteni saját kereskedelmi hálózatukon keresztül – kivéve Európát, ahol a KTM felügyeli a motor forgalmazását. Az mindenesetre kérdéses, hogy a DGF Cross Industries meddig bírja tartani magát elképzeléséhez, amelyben a KTM részvények 51 százaléka feletti felügyeletről beszéltek.
Cimkék:
Nem sok értelme van egy autó és egy motor teljesítményét összemérni. Ez az összehasonlítás azonban bámulatos.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Wiener Schnitzel curry-vel?
Hááááát…..