Lassan a motoGP is eléri a hollywoodi szuperprodukciók szintjét, amennyiben vezető autómárkák „hirdetései” jelennek meg a versenysorozatban. Néhány éve fenntartásokkal fogadta a világ, hogy a Yamaha csapatának főszponzora az olasz FIAT autógyártó lett. Persze Rossi olasz nemzetisége a kapcsolatnak megfelelő ideológiai alapot adott, de az akkor is egyedülálló volt – akkor. Ma már meg sem kell lepődünk a hír hallatán, amely szerint a patinás német autógyártó cég tuningolással foglalkozó leányvállalata, a Mercedes-AMG fog szponzorálni egy motorversenyzésben „utazó” szervezetet: a Ducati gyári motoGP csapatát. Ugyan Rossi idén sokat taglalt átigazolása kapcsán mindenki arra számított, hogy az olasz viszi magával a főszponzort, a FIAT-ot is, az AMG mostani bejelentése véget vet ezen találgatásoknak. A teljes igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ennek a kapcsolatnak a lehetősége már a nyáron felmerült, amikor is a World Ducati Weeken néhány SLS AMG GT3 tesztautóba „botlottak” az újságírók. Rossi átigazolásának hivatalossá válásakor az olasz sajtóban már pletykáltak egy, a Mercedes és a Ducati között megkötött ideiglenes, 3 évre szóló szponzori szerződésről. A pletykák októberben kaptak új erőre, pragmatikusan szemlélve a dolgot szinte már várható volt a bejelentés.
Ami tényként kezelhető, hogy a megállapodással mindenki csak nyerhet. Az olasz álomcsapat: a világ jelenlegi legjobb gyorsasági motorosa, a világ egyik exkluzív, sportos imidzsű motorgyártója és a német presztízsmárka ilyetén házassága sokat hozhat az érintettek konyhájára. Ahogy azt a Ducati elnöke, Gabriele del Torchio mondta: „Az AMG-ben egy olyan partnerre leltünk, akiben tökéletesen visszatükröződnek márkánk értékei: a teljesítmény-orientáltság, az élvezet és érzékünk az összetéveszthetetlen stílushoz.”. Ugyan a Ducati újdonsült nagyágyúja még lábadozik hétvégi műtétje után, a kellő reprezentáció azonban nem maradt el: a hazájában népszerű Nicky Hayden gurult be a bolognaiak amerikai piacra készített újdonságával, a Diavellel a Mercedes-Benz újdonsága, az 507 lóerős CLS 63 AMG coupé mellé. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy az együttműködés milyen mélységű lesz, az megmarad-e csupán a motoGP támogatásának szintjén, vagy a két cég további összefonódásának lehetünk tanúi a későbbiekben. Egy biztos: az ezüsthöz jól illik a vörös…
A Ducati első hivatalos promója:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem gyenge főszponzor.
Végülis jobb, mintha a Chupa Chups nyalóka szponzorálná.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy a Mercedes nem a motorok iránti szeretete miatt szponzorál.
Kiváncsi vagyok, mi lesz a Wroommal…