Lassan a motoGP is eléri a hollywoodi szuperprodukciók szintjét, amennyiben vezető autómárkák „hirdetései” jelennek meg a versenysorozatban. Néhány éve fenntartásokkal fogadta a világ, hogy a Yamaha csapatának főszponzora az olasz FIAT autógyártó lett. Persze Rossi olasz nemzetisége a kapcsolatnak megfelelő ideológiai alapot adott, de az akkor is egyedülálló volt – akkor. Ma már meg sem kell lepődünk a hír hallatán, amely szerint a patinás német autógyártó cég tuningolással foglalkozó leányvállalata, a Mercedes-AMG fog szponzorálni egy motorversenyzésben „utazó” szervezetet: a Ducati gyári motoGP csapatát. Ugyan Rossi idén sokat taglalt átigazolása kapcsán mindenki arra számított, hogy az olasz viszi magával a főszponzort, a FIAT-ot is, az AMG mostani bejelentése véget vet ezen találgatásoknak. A teljes igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ennek a kapcsolatnak a lehetősége már a nyáron felmerült, amikor is a World Ducati Weeken néhány SLS AMG GT3 tesztautóba „botlottak” az újságírók. Rossi átigazolásának hivatalossá válásakor az olasz sajtóban már pletykáltak egy, a Mercedes és a Ducati között megkötött ideiglenes, 3 évre szóló szponzori szerződésről. A pletykák októberben kaptak új erőre, pragmatikusan szemlélve a dolgot szinte már várható volt a bejelentés.
Ami tényként kezelhető, hogy a megállapodással mindenki csak nyerhet. Az olasz álomcsapat: a világ jelenlegi legjobb gyorsasági motorosa, a világ egyik exkluzív, sportos imidzsű motorgyártója és a német presztízsmárka ilyetén házassága sokat hozhat az érintettek konyhájára. Ahogy azt a Ducati elnöke, Gabriele del Torchio mondta: „Az AMG-ben egy olyan partnerre leltünk, akiben tökéletesen visszatükröződnek márkánk értékei: a teljesítmény-orientáltság, az élvezet és érzékünk az
összetéveszthetetlen stílushoz.”. Ugyan a Ducati újdonsült nagyágyúja még lábadozik hétvégi műtétje után, a kellő reprezentáció azonban nem maradt el: a hazájában népszerű Nicky Hayden gurult be a bolognaiak amerikai piacra készített újdonságával, a Diavellel a Mercedes-Benz újdonsága, az 507 lóerős CLS 63 AMG coupé mellé. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy az együttműködés milyen mélységű lesz, az megmarad-e csupán a motoGP támogatásának szintjén, vagy a két cég további összefonódásának lehetünk tanúi a későbbiekben. Egy biztos: az ezüsthöz jól illik a vörös…
A Ducati első hivatalos promója:
Cimkék:
A vezető angol motoros szaklap tegnap közölte az első kémfotót a Triumph új túramotorjáról.
Elolvasom »A robogók egyik lényege a praktikusságuk, miszerint aránylag sok holmit tudunk szállítani rajtuk. Nos úgy tűnik, itt a teherhordás bajnoka.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Nem gyenge főszponzor.
Végülis jobb, mintha a Chupa Chups nyalóka szponzorálná.
Ugyanakkor azt gondolom, hogy a Mercedes nem a motorok iránti szeretete miatt szponzorál.
Kiváncsi vagyok, mi lesz a Wroommal…