Bár az alapvetően cruiserek által meghatározott amerikai piacon az értékesítés tavaly drámaian esett, az olaszok sportcruisere csak most lett piacérett, remélhetően a masina beváltja a hozzá fűzött reményeket ilyen körülmények között is. Az EICMA-n a szaksajtó számára fenntartott hétfői napon ez a motor is bemutatkozott, íme néhány fontosabb technikai adat.
A szteroidkúrán nevelkedett Monsterre emlékeztető gép a 11 fokos szelepelrendezésű, 1198 köbcentiméteres (furat: 106 mm, löket: 67.9 mm) Testastretta V2-essel készül, hengerenként 4 dezmodromikus vezérlésű szeleppel. Az erőforrás 162 lovas csúcsteljesítménnyel rendelkezik, azt 9500-as fordulatnál adja le, míg a maximális 127.5 Newtonméteres nyomatékcsúcsot már 5000-es fordulatnál eléri. A motor megjelenését mégsem az erőforrás, hanem a szokásos Trellis térhálós csőváz, a hatalmas tank, a kipufogók és a 240-es hátsó gumi határozza meg. A tengelytáv nem kevesebb mint 1590, az ülésmagasság pedig mindössze 720 milliméter. A villaszög csupán 28°, a 17-es első kerékkel ez 130 milliméteres utánfutást jelent – ez a konfiguráció jóval inkább egy valódi motor idéz, semmint egy cruisert. A rugóút egységesen 120 milliméter elöl és hátul. A 70 fokban kitéríthető kormányhoz 50-es belsőcső-átmérőjű, teljesen állítható Marzocchi USD teleszkópok csatlakoznak, és a hátsó, vízszintesen, a blokk alatt elhelyezett Sachs rugóstag is teljes állíthatósággal rendelkezik. A lassításról Brembo monoblokk nyergek gondoskodnak, amelyek 320 milliméteres tárcsákba harapnak.
A mindössze 210 kilogrammos alapmodell mellett lesz egy „Carbon” változat is, amely a szénszálas műanyag elemek mellett kovácsolt Marchesini kerekekkel rendelkezik, s így mindössze 207 kilót nyom a mérlegen. Ma már szokásosnak nevezhető módon összetett elektronikus felszereltséggel kerül piacra a bolognai ördög. Elektronikus gáz, amely három vezetési móddal rendelkezik: míg a sport illetve túra beállításban a maximális teljesítmény rendelkezésre áll, a városi módban a gázreakciók szelídebbek és mindössze 100 lóerővel gazdálkodhat a masina meglovaglója. A biztonságos haladás további könnyítésére az olaszoktól manapság megszokott, nyolc fokozatban állítható kipörgésgátló is beépítésre került. Bár számos helyen visszaköszön a motor “amerikaisága”, egy ponton, a műszerfalnál, az megkérdőjelezhetetlenül cruiseres. Az alapadatok a kormányra szerelt műszeregységre, míg a kiegészítő információk (például aktuális váltófokozat, üzemmód, kipörgésgátló beállítása) egy tankba integrált színes TFT képernyőre kerülnek. A kétméteres hatótávú kulcsnélküli indítórendszer, a behajtott állapotban rejtett utaslábtartó, az üléstakaró idom már csak hab a tortán.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ducati elég jól megoldotta a leckét.
Nem az én világom,viszont ha power cruiser kéne akkor őt választanám.
Kár a 240-es hátsógumiért…mondjuk nem lesz vele problémám a közeljövőben:)