Hosszú hetek, hónapok elnyújtott beetetése, kémfotók és kiszivárogtatott képek után hivatalosan is bemutatták az angol endúró két változatát. Gyakorlatilag a kampány során szinte minden lényeges információ kiderült. Nem jelent újdonságot, hogy a Street Triple 675 köbcentis blokkjára épített, 3 hengeres, DOHC vezérlésű 799 köbcentiméteres erőforrás kerül a motorokba. Az XC terepváltozat 21 hüvelykes, 36 drótküllős első kerekei bár örvendetesek, de legkevésbé sem hatnak újdonságként. Ami talán eddig kimaradt, az teljesítményt mutató számok halmaza.
Az új erőforrás maximális teljesítménye 94 lóerő 9300-as fordulatnál, a 78 Newtonméteres csúcsnyomaték pedig 7850-es fordulatnál jelentkezik. Az utcai 800-as modell 210, míg a 800XC terepváltozat 215 kilogrammos menetkész tömeggel rendelkezik. A tank 19 liter éltető petrolkémiai folyadék befogadására alkalmas, a blokkba pedig 3.7 liter olajat kell tölteni. Ahogy azt előre közölték, jelentős különbségek vannak a két modell között. Az utcai modell 43 milliméter belsőcső-átmérőjű, 180 milliméteren rugózó fordított Showa telókat kap; a hátsó rugóstag pedig, amelyen az előfeszítés hidraulikusan állatható, 170 milliméteres mozgásteret enged a lengőkarnak. A terepmodell esetében a futómű strapabíróbbnak készült, 45 milliméter a belsőcső-átmérője és 220 milliméter a rugóút. A hátsó rugóstagon a csillapítás is állítható, és 215 milliméteren rugózik. A lassításról mindkét modellen azonos fékrendszer gondoskodik: a 308 milliméteres első féktárcsákba 2 darab 2 dugattyús Nissin nyereg harap, a hátsó 255 milliméteres tárcsa forgási energiáját pedig egy egydugattyús nyereg alakítja hővé a beiktatott fékbetétek segítségével. Az ABS mindkét modell esetében opcionális. A teljes leírás és a kiegészítők bőséges kínálata megtalálható a már korábban bevezetett, a két modellnek szentelt Triumph oldalon.
Számok terén az új modellek figyelemre méltóak, a menetkész tömegen kívül pedig a numerikus mutatók jobbak, mint a lassan három éves F800GS hasonló adatai. A bajoroknak tehát lépni kell…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ha lenne rá pénzem ÉS!!! a Triumph hazai képviselete megbízható volna, akkor bizony a jelenleg általam birtokolt “kis-DL” könnyen átadási listára kerülhetne. Nekem az utcai változat tetszik inkább. Persze mindez csak akkor igaz, ha ezeknek a mociknak az ára jelentősen(!) azaz legalább fél millióval alacsonyabb lenne, mint az 1050-es Tigris ára.
Olyan ez az ősz mintha karácsony lenne minden nap. Mindig vár valami új, érdekes motor bemutatása 🙂
Csak kár hogy nincsenek a fa alatt 🙁
Szerintem nagyon pöpec, jobban tetszik, mint a GS 800. Ha árban is jobb, akkor meg tudja verni a piacon.
Jól sikerúlt gép,tetszik (viszont nem értem miért nehezebb a terepváltozat mint az utcai,ennek fordítva kéne lennie szvsz).
De annyi “szépet” olvastam már a hazai márkaképviseletről ami kicsit elvette a kedvem a Triumph-tól.
Kalpeti:
Egyetértek. Nekem is 650-es V-Stromom van, imádom, de most a “következő motorom” elnevezésű listán első helyre ugrott az új “kis” Tiger. A formájával és a technikai adatokkal már megvettek, kíváncsian várom az árát.
Szerintem a 800GS-t megszorongatja. Persze nem dajcslandban. 🙂
A hazai képviseletről mit hallottatok?? Már máshol is olvastam, hogy nincsenek a toppon…
A 800gs-nél azonnal jobb annyival hogy ezen ülés van nem kínpad
egyetértek veletek nekem is a lista élére került. Képek alapján (és amire használnám) az utcai kellene.
Teljesítmény adatai is bőven az én teljesítményem felett van úgyhogy kellene. Egyelőre nem fogok tudni új motort venni úgyhogy csak like -olni tudom megvenni nem
nagyontetszik.kár h. a propagandafaszságban a (propagandaeffekt)ürháborúhang (z) uralkodik,szép a gép.a transalpom máris megharagudott ezért.nincs pénz nincs hitel,marad az álom és a valóság,!ma is jót gurultam a melóba a tranyóval.(az illen idióta motorpropagandát ki a fasz szerkeszti szerintetek?)az a véleményem h. valami úrihölgyre bizzák az ügyet,vagy tévedésből túlélőfilmet rögzitettek a jövőböl.