Talmának az utolsó, két évvel ezlőtti majáj pole után az állandó riválisok mellett igen nagy feladatot adott a beugró, vele egy sorból induló kétszeres Supersport világbajnok, Kenan Sofuoglu is. A rajtsorrendet igencsak megkeverte a mostoha időjárás, Iannone például az utolsó sorból indult, de hárman (köztük Di’Meglio) csak a boxutcából eredhettek a többiek után, mert nem tudták a 107 százalékos szintidőt megmotorozni. Érdekes döntés volt a versenybírák részéről.
A felvezető kör félig-meddig felszáradt pályán kezdődött, a bemelegítő körökben többen buktak is. Talma jól rajtolt, de a török fordult elsőnek. Három kanyarral később azonban Gábor már újból az élen volt. Az első kör végén Hernandez, Sofuoglu és Gábor meccselt a kanyarért. A török nem véletlen mondhatja magáénak két VB címét, nagyon agresszív és céltudatos versenyzést mutatott be. Igaz, emiatt többször hibázott is. Elmondása szerint a Moto2-es gép egy rosszul tuningolt Supersport 600-asra hasonlít…
Még 21 kör volt hátra, amikor Hernandez kiszállt az élbolyból, egy lassú jobbosban kiment alóla a motor eleje. Ekkor a török megkezdte az elszakadást, többszöri leggyorsabb kört futva. Gábor jó 2 másodperccel lemaradva tudta csak vele tartani a tempót. Mögötte Bradl több körön át hasonló hátrányból próbált felzárkózni. Közben Iannone az utolsó sorból egyre feljebb küzdötte magát, egyik riválisát a másik után bedarálva. 17 körrel a vége előtt már pontszerző helyen állt. Két körrel később Gábor szemmel láthatóan belassult, a célegyenes végére Bradl és Baldolini is könnyedén megelőzte. Egy körrel később pedig már csupán a 7. helyen tanyázott. A pályán lévő trükkös, áttevős sikán közben szedegette áldozatait, ahogyan a bemelegítő körök során, úgy verseny közben is egyre másra vettek itt kavicsmintát a versenyzők. 11 kör volt hátra, mikor Sofuoglu megkezdte a lekörözéseket, a világbajnok Elias pedig eldobva a motort kiszállt a versenyből. Egy kör múltán a 35. helyről induló Iannone már Gábort előzte, Bradl pedig egyre faragta a törökkel szembeni hátrányát. Kenan közben folyamatosan egy szokatlan nehézséggel küzdött: a hosszabb egyenesekben határozott ütlegeléssel próbálta helyreállítani bal kormánycsutkáját. A 20. körben a vérszemet kapott és lassan győzelemre hajtó Iannone is besokallt, pedig további nyugodt meneteléssel minden bizonnyal dobogós hely járt volna neki. A versenyzés közben szerelő török közben egyre többet hibázott és egyre hátrább csúszott. Bradl és Baldolini nagyon higgadtan, nem egymás idegeit boncolva szakadt el a többiektől az első két helyen.
Ez az idill egészen a 23. körig tartott, amikor is mindenki megkezdte az utolsó három körre szóló hajráját. Gábor ekkor az 5. helyet tartotta, amikor egy ütközést követően 4 helyezést visszaesett, de motoron és versenyben tudott maradni. De amit az előtte állók előadtak, az kimerítette a kőkemény, de sportszerű motorversenyzést. De Angelis, Redding, Sofuoglu nem tartózkodva a test-test elleni küzdelemtől teljesen lezárták a pályát, így Gábornak esélyt sem adtak rá, hogy előrébb kerüljön.
Bradl, Baldolini, de Angelis állhatott dobogóra, Gábort a 8. helyen intették le, ami az összetettben egy hely javulást eredményezett, így a 6. helyen várja a következő versenyt.
Moto2 eddigi, rövidke történelmének egyik legmozgalmasabb versenyét izgulhattuk végig, amihez nagyban hozzájárult az ide kiránduló „török vendégmunkás” is. Ha a jövő évre valóban a moto2-be szerződik, azzal mi nézők csak jól járhatunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hát,hát,hát…
Sajnos nincs fejlődés, és előrelépés.
Ez a motor nem megy Gábor alatt.
Lehetett volna jobb de nem olyan rossz így sem. Biztosra megy a pályán. A pontszerző nyolcadik hely sokkal jobb mint birkózni a forrófejű suhancokkal és a kavicságyban befejezni.