A szaklapok nem kevesebb, mint nyolc új Honda modell bemutatását várják a közelgő EICMA-n. A koncepció fázisban lévő kalandmotor mellett jó lesz látni egy véglegesnek mondható masinát, főleg, ha az hiánypótlónak tekinthető. A európai motoros társadalom egyik legnagyobb baja, hogy mára hiányoznak a fokozatok, egy kvázi légüres térből vagy a 125-ösök világából kellene egy középkategóriás 600-asra/750-esre ülni. Az új 250-es sportmotor megjelenése éppen ezért örvendetes, ugyan csak belépő szintnek tekinthető, de kicsit nagyobb teljesítményével már valódi, motorszerű élményben részesítheti használóját – főleg, ha az kellően kis tömegű. A képek tanulsága szerint a CBR250R az európai méreteknek megfelelő masina, amely külső megjelenésében erősen hajaz a nemrég bemutatott VFR1200F-re.
A kormány nem túlságosan csapott, ránézésre a geometria viszonylag kényelmes testtartást tesz lehetővé. A hátsó fék mellett elöl egyetlen 300 milliméteres tárcsa gondoskodik a lassításról, a teleszkópok 37 milliméter átmérőjűek, a hátsó lengőkar pedig egykaros kialakítású. A meghajtásról egy négyszelepes, folyadékhűtéses, 249.4 köbcentiméteres erőforrás gondoskodik. A képet a HRC illetve a fekete fényezés teszik teljessé. A masina ára, piacra dobásának időpontja és egyéb adatai várhatóan a közelgő EICMA-n fognak nyilvánosságra kerülni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A kérdés csak az, mennyibe fog ez fájni a vásárlónak. Ha valaki munkába járó motorkerékpárt szeretne, akkor az legyen olcso, kis fogyasztásu, lehetoleg alacsony szervizigénnyel és alkatrészárral. Személyszerint inkább egy kisenduo tipusu motorkerékpárra szavaznék. Sokan vásárolják ilyen célra a HONda CBF 125ost. Itt a link az aktuális UK árral.
http://cgi.ebay.co.uk/Honda-CBF125-New-Honda-CBF125-Black-CBF-125-2010-60-/260659651492?pt=UK_Motorcycles&hash=item3cb086a3a4
Na igen, legalább 1,5 misi, így első blikkre.
Végre egy egyhengeres sportgép, amivel azért már motorozni is lehet majd 100 fölött kényelmesebben, mint egy 125 köbösön. Az ára valószínű nem lesz kevés, de fogják vinni, ha nem is itthon. Kevesebb fogyasztás, alacsonyabb biztosítás és különböző sarcok, lassabban kopó gumi, stb, nem rossz motor:)
Én a honda helyében 100x inkább a VTR250-et idomoztam és javítottam volna fel(blokk,futómű,stb.).
Vagy ha már CBR,akkor a belpiacos S4-et hozom be az EU-ba.
Nem véletlenül lett ez a motorelrendezés. Egyrészt mert egyhengernek párja nincsen, másrészt jövőre jön a Moto3, amiben szintén 250-es 4T, egyhengeres gépek fognak versenyezni. A 4henger ilyen kis űrtartalomnál vicces. Jó a 20000-es fordulatszám percenként, csak nem utcára:D
Sajnos az R betű kissé túlzás: úgy tudom 26 lóerős a gépállat és egyhengeres (!)
Sajnos ez megint inkább egy városi ingázó, semmint belépő szintű sportmotor.
http://www.youtube.com/watch?v=raHS0O1zo7A