A Kawasaki még a hitelválság legelején bejelentette, hogy költségcsökkentési okokból felhagy a motoGP szerepléssel. Az elmúlt néhány évben kevés kétkerekű újdonságot láthattunk tőlük, ezeket még a váláság beköszönte előtt kezdték fejleszteni, az esedékes modellfrissítések is csúsztak. Bár a Kawasaki viszonylag szerény palettával rendelkezik, a modellfrissítések igencsak óvatosra sikerültek (1., 2., 3. rész). Ugyan a ZX10R 2010-es frissítése elmaradt, a „koplalás” azonban most kifizetődni látszik, a zöldek 2011-es palettája néhány régi-új modellel fog gyarapodni. Retro vonalon hamarosan érkezik a W800: egy sorkettes, klasszikus vonalú gépezet, amely a Triumph Bonneville és Thruxton modelleknek fog közvetlen konkurenciát állítani. A Z750 „R” változata a középsúlyú csupaszok között jelent majd igencsak vonzó alternatívát. A hírek szerint az új, 2011-es ZX10R teljesítménye pedig több mint 200 lóerő lesz. Mégis, a leginkább érdekes motor talán a Z1000 „SX”, azaz teljes idomzattal szerelt változata jelenti.
A sporttúra kategória eme új példányának piacra dobásában kétségkívül szerepe van a Honda VFR1200, valamint a jelenleg éppen szerkesztőségünkben tartózkodó Suzuki GSX-1250F modellek megjelenésének is. Alapvetően a masina a csupasz változat beburkolt testvére néhány, a túrázók kényelmét nagyban befolyásoló módosítással. Ugyan az első, felszínes „blikkre” a motor könnyen összetéveszthető egy keményvonalas sportmotorral, a részleteket szemügyre véve azonban nyilvánvaló, hogy ez egy messze kényelmesebb masina. A szinte egyenes kormány, a több fokozatban állítható szélvédő plexi vagy az áttervezett műszeregység mind a komfortot szolgálják. A technikai részletek egyelőre nem ismertek, azonban a legutolsó Z1000 adatait figyelembe véve úgy sejthető, hogy egy 136 lóerő körüli teljesítménnyel és nagyságrendileg 220 kilogramm menetkész tömeggel rendelkező gép érkezését várhatjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Tetszik a moci. Valószínüleg nincs jelentősége és csak engem befolyásol, de ez a zöld szín minden Kawán nagyot dob Azt viszont nem értem miért írtok becsült adatokat mikor a lejjebb lévő ismertetőben le vannak írva
Súly: 228/231 kg
Teljesítmény: 138 LE/9600 ford.
Belehúztak rendesen a zöldek.Dögös gépek egymás után.
És végre nem “teszkós” kivitelben hoznak ki egy ilyen gépet(mint pl.CBF1000,GSX1250F).Gratula Kawa.
A doksi később került bele a cikkbe, csak azután találtam, miután megírtam, de a cikken már nem változtattam.
O.K. Nem tudtam, csak furállottam Bocsánat
Na ez odaver a többinek, nagyon jól néz ki, a VFR elbújhat mögötte.
Tudom, hogy a szépség viszonylagos és szubjektív műfaj, de nekem ez a motor határozottan tetszik!
A Kawasakinak általában sikerül az érzelmekre hatnia.
Vagy heveny hányingere támad tőle az embernek, vagy elolvad a gyönyörűségtől!
Ez nálam most erősen az utóbbi kategória.
Nagyon szep!!