A GP versenyzés történetében az olaszok fontos szerepet töltenek be. A legtöbb világbajnokot ők adták ennek a sportnak, a valaha élt két legsikeresebb versenyző, Ago és Rossi szintén olasz. A gyártók terén a verseny mára elég szegmentált lett, a GP-k történelemi hagyományai miatt vad számok jönnek ki a statisztikákban. Nicolas Terol hétvégi 125-ös győzelmével az Aprilia 276-ra emelte GP futamelsőségeinek számát, ezzel pedig a legsikeresebb olasz gyártó címét is átvette az MV Agustától. Míg a varese-iek a ’60-as és ’70-es években egyedüliként indítottak gyári csapatot a nemzetközi gyorsasági motorversenyeken, addig az oroszlános csapat viszonylag későn, 1985-ben csatlakozott az aktív versenyzéshez. Tették ezt a 250-es kategóriában, első győzelmüket a 143-ból pedig 1987-ben szerezték meg. 1988-ban debütáltak a 125-ös géposztályban, három évre rá, 1991-ben itt is megszerezték első futamgyőzelmüket – a hétvégi diadallal 133-ra emelve futamgyőzelmeik számát. Az ötszázas kategóriában sajnos nem voltak versenyképesek, motoGP-beli próbálkozásuk (2002-2004) pedig a majdnem csődbe vitte a céget.
Az Aprilia összesen 36 világbajnoki címet szerzett a GP-ben, 18 egyénit és 18 konstruktőrit (mindkét esetben 9-9 a megoszlás a 125 és 250 között). Első 125-ös VB címüket 1992-ben gyűjtötték be Alex Gramigni segítségével – bár számunkra emlékezetesebb Talma 6 futamgyőzelme és 2007-es VB címe. A 250-esek között világbajnoki elsőséget 1994-ben szereztek először, ezt az a Max Biaggi szállította, aki idén nagy valószínűséggel meg fogja nyerni a WSBK egyéni bajnoki címét, és eredményességével nagyban hozzájárult az Aprilia konstruktőri első helyéhez – bár a szezonnak még messze nincs vége. A 36 VB győzelem mellett 7 terepen szerzett bajnoki cím is az Apriliát illeti, a további babérokat pedig új RXV 4.5-ös modelljükkel szeretnék megszerezni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »