A német Speedbrain cég offroad motorok kiegészítőinek készítésével foglalkozik, most azonban igen nagy fába vágták a fejszéjüket: a Dakar megnyerését tűzték ki célként maguk elé. Ehhez több komoly fegyvert is bevetnek: megépítették a BMW G450X alapjaira épülő különleges rali-fegyverüket, a G450RR-t.
A német csapat pilóták terén is magasra teszi a lécet: első számű menőjük a 450-es kategória egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező pilótája, a francia David Fretigne, aki hosszú évek óta a Yamaha gyári versenyzője. Talán ő az egyetlen motoros, aki régen is képes volt egy-egy szakaszon maga mögé utasítani a sokkal erősebb gépek armadáját. Hasonló sikereket könyvelhetett el a kétkerék-hajtású motorja nyergében is. 2009-ben legjobb 450-es versenyzőként állhatott fel a verseny végén is a dobogóra.
– Nehéz döntés volt a csapatváltás, hiszen 14 évet versenyeztem a Yamahával. – mondta Fretigne – A BMW-vel egyértemű célom, hogy 2011-ben megnyerjem a Dakart. A csapat és a gyár hozzáállása mindehhez tökéletes, már csupán a motor finomhangolása és beállítása van hátra.
Csapattársa a holland Frans Verhoeven, aki például az Estoril-Marrakech ralin élesben tesztelte a versenygépet. Amely a széria BMW G450X alapos átépítésével született meg. A cél a könnyű felépítés és a magas szintű megbízhatóság volt, amelyeket a csapat elmondása szerint a kivitelezés során el is értek – például ennek érdekében került az ülés alá a 30 literes üzemanyag-tartály.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »