Bár egyszerű feladatnak látszik, egy megfelelő tanktáska kiválasztása mégsem biztos hogy az. Nem elsődleges szempont, de számít az esztétika. A forma már fontosabb, a tank alakjához illő, a motor vezetését nem befolyásoló méret és fizikai paraméterek szintén mindenféleképpen mérlegelendőek. Természetesen a pakolhatóság, hordozhatóság, a praktikusság is a legfontosabb szempontok közé tartoznak egy tárolóeszköznél, de számításba kell vennünk még a tartósságot és a piszkos anyagiakat is. Bár evidensnek tűnik, mégsem az: a rögzítés módja is kiválasztási tényező lehet.
A legprofibb megoldás kétségkívül egy teljes tankbőr, és az ahhoz illeszkedő tanktáska használata. Ez biztosítja a táska stabil, biztonságos rögzítését, az könnyen levehető illetve rögzíthető. A megoldás azonban néhány szempontból mégis problémás. Egy ilyen profi rendszer ára nem alacsony, a motor teljes tisztításához le kell szerelni a tankbőrt, majd újra rögzíteni, ami fáradtságos feladat. Hallottam már olyan véleményt is, amely szerint sok motorosnak nem tetszik, hogy a tankbőr elfedi a tankot. A skála másik oldalán helyezkedik el az egyszerű mágneses tanktáska, de a biztonságos rögzítés kérdésében ez messze elmarad az előző kategóriától. A tank fényezését is veszélyeztetik az esetlegesen a mágneshez tapadó szennyeződések, bár ez egy puha szövet alátét beiktatásával kiküszöbölhető, ennek használata viszont a kényelem rovására mehet.
A fenti két megoldás közti arany középút a hevederekkel egyszerűen és fixen felszerelhető alaplap és az ahhoz rögzíthető tanktáska. A jó ár/érték arányáról ismert olasz márka, a Kappa is piacra dobta saját, Tanky nevű termékcsaládját ebben a kategóriában. A 13-ról 20 literesre bővíthető, illetve nagyméretű 20 literes táskák egy egyszerű tanktakaróra illeszkednek. A típushoz illő, annak formáját és méretét követő TKB alaplap két pánttal egyszerűen a villanyakhoz és a motor vázához erősíthető, így biztosítva a stabil alapot a táska megfelelő, biztonságos és gyors rögzítéséhez. Akinek szempont az esztétika, az sem panaszkodhat, ezzel a megoldással a tank jól látható marad, a fényezés pedig nem sérül.
A Kappa új rendszere partnerünknél, a EuroMotor Kft.-nél baráti áron vásárolható meg. A TKB alaplap egyelőre kilenc típushoz biztosítja a rendszer használhatóságát: BMW F 800 GS és R 1200 GS, Ducati Monster 696, 796 és 1100, Honda CBR1000RR és VFR1200F, Yamaha FZ1 és FZ1 Fazer. További információk a EuroMotor áruházában illetve internetes honlapján érhetők el.
Cimkék:
A három részes reklámsorozat utolsó darabját is kiadta az Aprilia. Így kell festeni 182 lóerővel.
Elolvasom »Az alacsony motorosok helyzete nem irigylésre méltó, hiszen megálláskor a stabil talajkapcsolat fontos dolog. Rájuk gondolt most a Harley-Davidson.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mint “beteges málházónak”
, nagyon fontos volt megtalálnom a (legalább megközelítőleg) minden igényemet kielégítő tanktáskát.
A Bagster tankbőr-táska kombót egyből elvetettem, mert nem tetszik (ízlések és ….
). Volt sima hevederes-egyrészes a Louisból (kicsi volt, nem volt tartása, nyeklett-nyaklott), volt mágneses-emeletes-háromrészes (Cameron) ami hatalmas befogadó térrel rendelkezett (bő 30 liter!), de a zippzárak hamar feladták a küzdelmet rajta és nem volt biztonságos az sem, hogy erősebb fékezéskor megpakolva bizony leszállt a helyéről
!
Aztán rátaláltam a Famsa tanktáska rendszerre. Alaplapot a motor tipusához/tank paramétereihez lehet választani. A táskája egyrészes, kellő merevséggel rendelkezik, kb. 20 literes térfogatú. Szintén húzózáras, de ez valamiért nem romlik el! Lehet hozzá venni két oldaltáskát (9 literesek), amik a pakolási helyen felül kitűnő védelmet nyújtanak a térdeimnek (mindkettőben ízületi problémák vannak, nem használ nekik a hideg, én pedig -10 fokig nem szeretem letenni a motort
). Tetszőleges kombinációban használható, oldaltatyókkal, vagy csak simán.
Nem “Baráti Áron” mérik az igaz, de ár/érték arányban nem ismerek jobb és megbízhatóbb megoldást nála.
Az első képen talán látszik az oldaltáska.
A másodikat csak azért teszem be, hogy szemléltessem a betegességemet
! 
Sajna a fotókból nem sok minden látszik, mivel nagyon kicsi felbontásúak.
Van egy négynyilas nagyítóikon a galériában (jobbra lent). Ennél (sokkal) nagyobb képeket browserben egyébként sem tudsz megnézni.