Valójában most egy komolyabb technikai fejlesztésről beszélhetünk, még ha arra a motor külsejéből nem is lehet következtetni. A 848-ast még 2008-ban vezette be a piacra a Ducati, a 999-es modell kistestvéreként a kiöregedett 749-est váltotta le a „középkategóriában”. Két év után az olaszok hozzányúltak a blokkhoz: a masina új dugókat, hengerfejet, és szelepvezérlést kapott.
A 1198-hoz, a jelenlegi csúcsmodellhez hasonlóan a 848 EVO-nak nevezett masina is megkapta a monoblokk Brembo féknyergeket. A módosítások eredményeként a teljesítmény 6 lóerővel növekedett: a csúcsteljesítmény 140 lóerő (10.500-as fordulatnál), a maximális nyomaték pedig a plusz 2 newtonméterrel 98-ra növekedett (9.750-es főtengely-fordulatnál). Az olaszok a fordulatszám növelése mellett a kompresszió emelésével érték el a jobb mutatókat: 12:1-ről 13,2:1 emelték a sűrítés arányát. A száraz tömeg változatlan maradt (168 kg), ez a megnövekedett teljesítménnyel a motor karakterisztikáját javítja. A július végétől rendelhető masinát szeptember végén kezdik szállítani az új tulajoknak – az új EVO modell ára megegyezik az elődével. A hagyományos Ducati vörös mellett a másik választható szín a matt fekete („lopakodó”). A hivatalos bemutató a közelgő lagunai secai motoGP versenyhez kapcsolódó eseményen lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »