Még a kilencvenes években kerültek fel az első mini kamerák a Forma-1-ben versenyző autókra. A kis méretű, szinte bárhol elhelyezhető eszközök rengeteget fejlődtek az utóbbi években, már motorversenyeken is láthatunk élő onboard képeket. A legújabb fejlesztés ezen a téren a giroszkópos kamera, amelyet egyelőre csak a motor végére szerelnek fel.
A katonai pilótanélküli felderítőeszközökről származó technológia egy gyakorlatilag ugyanolyan méretű kamera elkészítését tette lehetővé, mint a közvetítésekhez eddig használt hagyományos videó-eszközök. Ez már csak azért is figyelemre méltó, mert a tok a szokásos kameraelemek mellett magában foglal három giroszkópos érzékelőt, két gyorsulásmérőt, egy GPS vevőt és persze a szenzort mozgató mechanikát. Az újításnak hála az onboard felvételek egy új világa nyílt meg, a felvételeken teljesen „természetes” szögből látható, hogy ténylegesen hogyan mozog a gép, illetve hogyan irányítja a dőlést a versenyző. Természetesen a sérülésből visszatérő Valentino Rossi motorján próbálták ki az újdonságot:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hol lehet kapni?
Az nagyon nagy, hogy így végigmegy a pályán, aztán mankóval botorkál el onnan!
Lorenzo az egyik futam végén egy széken ült a dobogón, mert nem tudott állni. Azért az is teljesítmény.
Eko!
A cuccot a Dorna Sports SL fejleszt(t)ette, érdeklődj itt.
Köszönöm.
De kicsit jobban belegondolva majd talán 10 év múlva lesz az én vásárlóerömhöz igazítva..
Addig figyelem a fejlesztéseket.