Ugyan nem rajongtam a Buellért, de mégis elszomorított a H-D döntése, amikor a cég felszámolásáról döntöttek. Mint azóta kiderült, ez a lépés legalábbis többszörös öngól volt. Bár a világ ezen szegletében kevesen tudnak róla, de volt egy olyan következménye, ami a Harley-Davidsonnak egy újabb fejfájást okozott. A Buell ugyanis gyártott egy modellt, a Blastot, amely semmilyen különlegességgel nem rendelkezett, egyszerűen csak egy jól kezelhető, közepes méretű masina volt. Ezt a motort használta a Harley a Rider’s Edge elnevezésű vezetői tanfolyamain.
A Blast pótlására a Harley egy új modell fejlesztésébe fogott, amely betölti egy kezdőmotor szerepét, valamint a Harley-Davidson stílusára fogékony vásárlók hajlandóak megvenni. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy egy kis- vagy közepes hengerűrtartalmú kezdőmotor készül, amely könnyű szerkezetével, jó kezelhetőségével és nem utolsó sorban stílusával a kezdő cruisereseknek nyújt lehetőséget új motor vásárlására. Egy ilyen motor még a napi ingázáshoz is tökéletes lenne az amerikai benzinfaló négykerekű szörnyek helyett. Sajnos Európában is megfigyelhető, hogy az új motorok körében a 250-esek és a 600-asok között kvázi légüres tér van, épp ezért kíváncsian várjuk az új masina megjelenését.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nos. Nem rajongok kifejezetten a hárlikért. De ez érdekes lesz.
Én ezt a kvázi légüres teret egy 400-as motorral próbálom áthidalni. Eddig bevált. Egy jó darabig nem is kell nagyobb.
Egy ilyen motor még a napi ingázáshoz is tökéletes lenne”
Azért a fogyasztásra kiváncsi leszek:)
Még aztsem tudni hogy hány ccm lesz.
ha 250-nél nagyobb akkor meg ingázásra nem a legjobb..mármint európában.
Úgy tudom, a Blast kifejezetten jó fogyasztás tekintetében, volt egy a gassavers.org-on, amíg nem törölték az inaktív bejegyzéseket – a tulaja jobb átlagot nyomott vele, mint én F650CS-sel…
Ezek a barbárok meg csak úgy összepréselik…