Ahol komolyan veszik a környezetvédelmet, ott számos fejlesztést azért hoznak létre, hogy minél kevesebb káros anyag kibocsájtása mellett közlekedhessünk. Különösen igaz ez a leginkább érintett nagyvárosokra, ahol tőlünk Nyugatra meghatározó közlekedési formát jelentenek a robogók. Ennek a gondolatmenetnek a jegyében fogant a Piaggio MP3 robogójának (amely amúgy az egyik legbiztonságosabb motorozási lehetőséget jelenti bombabiztos első futóművével) első hybrid típusa, a 125-ös.
A modell beváltotta a hozzá fűzött reményeket, azonban teljesítménye valóban csak a nagyvárosokba volt elegendő, így a mérnökök létrehozták nagytestvérét, az MP3 Hybrid 300ie modellt. A gyár által publikált adatok a hihetetlen kategóriát súrolják. A 278 köbcentiméteres belsőégésű motorral és elektromos hajtással felszerelt robogó 1,67 liter/100 kilométeres fogyasztást produkál lakott területen, ha 65%-ban a “Hybrid Power” és 35%-ban “Electric Power” üzemmódban használjuk.
Ez annyit tesz, hogy a legzsúfoltabb részeken a vezető teljesen elektromos üzemre vált, ahogy egyébként 20 kilométer a hatótáv, az egyéb területeken pedig a robogóra bízza, milyen mértékben osztja el a hajtást a benzines és az elektromos rendszer között. A menetdinamikát illetően nincs oka szégyenre a háromkerekűnek, hiszen a Piaggio szerint az nagyjából a tisztán benzinmotorral hajtott 400ie változattal egy szinten mozog.
Az elektromos hajtást lithium-ion akkumulátorok látják el energiával, ezek az ülés alatt találhatók. Az akkukat külső forrásról is fel tudjuk tölteni egy kábel segítségével – 3 óra kell a teljes feltöltéshez, 2 alatt pedig 85%-ra tornázhatjuk fel a teljesen lemerült tárolók kapacitását. Természetesen a jármű menet közben részint a benzinmotor energiájával, részint a fékenergia visszanyerésével is tölti az elektromos energiatárolókat, így téve a lehető leghatékonyabbá a hajtásrendszert.
Nyugat-Európában már elérhető a modell, Olaszországi ára 7.990 Euro. Ami ennél is érdekesebb, hogy szintén elérhető lesz a megnövelt első nyomtávval rendelkező MP3 LT kivitelben, amely arrafelé B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nekem nem jön be a hibrid téma, volt már x+1 számítás arról hogy a megspórolt üzemanyag nem váltja ki a horrorisztikusan környezet szennyező akksi gyártás/újrahasznosítás öko lábnyomát. A csodafogyasztás adatok is csak erősen optimalizált körülmények között igazak, van priuszos ismerősöm tőle tudom. Az adókedvezmények tartják életben a dolgot. Az üzemanyagcellás burgmannak jobban tudnék örülni. Írjatok inkább arról.