A motorgyártók többnyire nem érdekeltek saját gépeik tuningolásában. Hosszabb-rövidebb fejlesztési idő után előállítanak egy versenyképes, ugyanakkor a forgalombahelyezés szigorú kritériumainak is megfelelő kétkerekű gépet, és azt árulják a piacon.
Még a sportmotorok esetében is elmondható, hogy a masinák tuningolásával legfeljebb a cég egy kisebb leányvállalata foglalkozik, de sok esetben egy külső partner végez ilyen tevékenységeket. Ugyan mindenki mást ért tuning alatt, de kis jóindulattal az utóbbi időben jellemző opcionális felszereltségek, elektronikai kiegészítők is ebbe a csoportba sorolhatók: a BMW illetve a legutóbbi Ducatik például rendelhetők sportcsomaggal, kipörgésgátlóval is. Ennél tovább a gyártók csak ritkán mennek, a Yamaha MT-01 kapcsán megismert három gyári csomag párját ritkítja.
Az MV Agusta azonban most egy ilyen lehetőséget kínál a Brutale 1090RR vásárlóinak: a Cannonball nevezetű csomag a gyárilag 144 lóerős méneshez 21 újabb lovat „varázsol”. A új ECU, hengerfej, vezérműtengelyek, szelepek, és a titán kipufogórendszer az alsó fordulatszám-tartomány jó nyomatékleadásának megtartása mellett növeli a teljesítményt. A csomaghoz tartozik még néhány esztétikai elem is, amelyek anyaga a gyárinál könnyebb, a teljesítmény növelése mellett ez is egy fontos szempont lehet. A rossz hír, hogy a gép elméletileg közúton nem használható, hiszen az új konfigurációban nem teljesíti az uniós kibocsátási normákat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »