Összesen 921 motorokerékpáros baleset adatait dolgozták fel, amelyek Olaszország, Hollandia, Németország, Franciaország és Spanyolország területén következtek be. Ezek motoros szempontból hazánknál sokkal fejlettebb területek, mégis érdemes szemügyre venni az eredményt, hiszen az jó eséllyel Magyarországon is közel járhat a valósághoz.
Az adatok szerint a balsetek 60 százalékában autóval ütközünk össze, 9 százalékban az út szélével, 8.4 százalékban teherautóval vagy egyéb testes járművel, 8 százalékban valamilyen fix tárggyal (oszlop, fa). További lehetőségek: 6.9% – másik motoros vagy robogós, 2.7% – parkoló jármű, 2.5% – semmi (leesünk a szántásba…), 2.1% – kerékpáros vagy gyalogos és végül 0.3%-ban valamilyen állattal.
Gondoljuk végig saját, eddigi veszélyhelyzeteinket (rosszabb esetben baleseteinket) – szerintem teljesen reális adatokat hozott a felmérés. Az arányokat pedig tartsuk fejben motorozás közben is, hogy minket lehetőleg ne érjen semmilyen baj!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Talán autóból van a legtöbb az utakon és azért?
Statisztika szerint az ágy a legveszélyesebb hely. – A legtöbb ember ágyban hal meg
Majd én is csinálok statisztikákat jópénzért.
huh megnyugotam így sokkal nyugottaban vezetek majd
Én a semmit választanám, ha lehet.
Az állat meg nem egy a személyautón belüli csoport?
túl kis százalékban van jelen…
Én is a semmit választanám, bár ez nem T.S. karácsony.
Jó kis “kumprifődre” bezizzeni ha már muszály. Azért én még adnék egy 0.1 %-s kis rátát a bámulásos baleseteknek. Ez az amikor isten megteremté a nőt és megmutatja nekünk gurulás közben.
Kínában így megy
http://www.youtube.com/watch_popup?v=QESfEd180rQ
A következö megállapításra jutottam:
A.) Ezeknek a sárgáknak már annyira összeszükült a szemük, hogy nem látnak semmit.
B.) Haladnak a számukra kijelölt (Lenini) úton.
Észlelik, hogy egy másik irányból jön valami, nem tudják mit tegyenek, illetve nem is tehetnek semmit, (Tervutasítás) ezért küldenek egy levelet a Párt Központi Bizottságához.
Azonban mire megérkezik a válasz, már késö.
Az államaparátus nem tudja elég gyorsan kezelni az ilyen eseteket (sem).
Más okát nem látom annak, hogy hogyan tud összeütközni egy olyan jármü, amely 2km/h-val halad, egy ugyancsak ilyen sebbességgel érkezö másik jármüvel..
Ezt a videót, hihetetlen. 2:01-nél ez mi?
Eko, megjelölném az “A” lehetőséget.