Különbözőek vagyunk, a motorozás mindenkinek mást jelent, másban leljük örömünket. S bár általánosítás, talán mégsem túlzás azt mondani, hogy akik nem csak egy közlekedési eszköznek tartják a kétkerekű gépjárműveket, örömmel tekintenek az ilyen antikvitásokra.
Az elmúlt időszakban egyre több őskori lelet bukkan fel a motorozás bő egy évszázados múltjából. A legutóbbi Norton leletek után íme egy másik legendás márka egy frissen előkerült példánya. Az 1946-ban debütáló Vincent Rapide, a B sorozatként is emlegetett első háború utáni Vincent számtalan technikai újítást tartalmazott, amelyek modernebb változatával mai motorokon is találkozhatunk. Az 50 fokos hengerszögű V2-es OHV rendszerű szelepvezérléssel rendelkezett, a váltó és az erőforrás egy egységet képezett. A hátsó felfüggesztés konstrukciója, a himbás rendszer és a központi rugóstag(ok) alkalmazása a ’80-as évektől terjedt el széles körben. A motor tervezői az akkoriban teret nyerő teleszkópokban nem bíztak, ezért egy jóval strapabíróbb megoldás mellett döntöttek: a BMW duolever rendszerének egy korai interpretációját láthatjuk. Ugyan tárcsafékek még nem áltak rendelkezésre, de a megfelelő fékhatást így is sikerült elérni, kerekenként kettő független dobfék alkalmazásával. A technikai újítások listáját a segédváz alkalmazása, a szekunder hajtás könnyen cserélhető fogaskerekei, az álíltható fék- és kuplung karok, és a kerekek cseréjét megkönnyítő rögzítés teszi teljessé.
A háború utáni gazdasági nehézségekkel küzdő Nagy-Britannia belső fogyasztását korlátozták, a megújuló ipar főként exportra termelt. A Vincent Rapide, korának egyik leggyorsabb kétkerekűje az Egyesült Államokban az Indian márkakereskedésekben volt megvásárolható. Ez az 1952-es gyártású, 13.600 kilométert futott példány, amelyet egy pajtában, az eredeti kaliforniai rendszámával együtt találtak meg a közelmúltban, szerepel a nyilvántartásban, így származása igazolt. Ez pedig fontos szempont, hiszen a masina hamarosan kalapács alá kerül a Bonhams januári aukcióján, Las Vegas-ban. A motor becsült értéke 20-24 millió forintnak felel meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »